Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 sep 2003, 20:19 
jeg vil bygge indsprøjtning på en 1600 cvh motor (jamen er der ikke et udemærket mekanisk sprøjt på en xr3i?) Jo , men jeg vil hellere bygge noget på fra en zetec motor (1,6 16v'eren) og jeg har en makker der kan lave 4 spjældhuse for under 1500, så vil jeg bare køre med én master (den med tps'en) men hvad gør jeg med de sensorer der skal sidde på/i motoren der skal kobles på motorstyringen , lambda er selvfølgelig ikke noget problem, men jeg skal osse gerne have tænding på , og hvordan ordner jeg det med luftmængdemåleren ?? for at hamle op med de noget større "åndehuller" på 40-45mm har jeg tænkt på om man kan "justere signalet fra lambda sonden så styringen tror at motoren ikke får benzin nok , fx med et pot-meter , eller en modstand med en kontakt så man kan koble det til og fra ?? det er ikke planen der skal overtryk på , men hvis der er nogen der har udført en lignene overbygning vil jeg gerne høre om det , osse selvom sprøjt og styring kommer fra en golf eller toyota . på forhånd tak

tripmyke@yahoo.com - born2race


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2003, 20:45 
Du skal kraftigt overveje om du ikke hellere skal købe et ordentligt EFI istedet for at gennemfuske med et eller andet fabrikssprøjt.

Der kan virkeligt gå meget godt tid med at få sådan noget ombygget bosch el. lign til at køre bare nogenlunde på en anden maskine end det var tiltænkt.

På den samme tid og for de samme penge kan der godt nok gøres en masse med et godt EFI. Og det kan ALTID justeres så det passer den aktuelle opsætning.

Fusk med lambda værdier er ikke en rigtig god løsning. Bokene er lavet så de forsøger at ramme lambda1 under visse forhold, og den feature kan du nok komme til at slås en del med :?


Top
  
 
Indlæg: 16 sep 2003, 10:47 
Jeg har været ved at kigge på motorstyringer , men for de 8000 selve boksen koster kan jeg jo næsten købe den bondegård jeg drømmer om ;)
jeg kan jo altid finde dyser og pumper og sensorer og alt muligt andet godt godt ved en hugger eller brugt , jeg skal bare have en god fleksibel box til at styre det, jeg har osse været ved at kigge på det der megasquirt hjemmebyggesæt , men der er ikke integreret tændings-styring i , og bare en fx. msd tænding koster over 4000 , men det er måske lavet i ren guld ? jeg fatter det ikke..... men det EFI du snakker om er måske noget andet ? i så fald vil jeg enormt gerne høre om det

tripmyke@yahoo.com

RACE_OR_DIE


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2003, 14:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Megasquirt er da den oplagte mulighed på en CVH.
Du har jo strømfordeler og tændingsforstærker allerede. Behold den tænding du har og lad MS styre dyserne.

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2003, 16:36 
Eller hvis han vil sætte sig ind i det , så er der jo nogen der kører med "megasquirtnspark", aka begge dele, både sprøjt og tænding i samme boks på bekostning af tomgangsstyringen.

Eller to seperate systemer hvert for sig. Der findes enmlig en megaspark også. Kun softwaren er forskellig.

Men som udgangspunkt, behold tændingen som den er indtil videre og få så sprøjtet til at køre først ;-)


Top
  
 
Indlæg: 16 sep 2003, 17:18 
Jeg troede at tænding og indsprøjtnings-styringen var samme box på fx en zetec 16v .. så blev jeg jo det klogere, er der nogen her i landet der tager det megasquirtnspark kit hjem, og som ved noget om at koble det sammen , jeg har fundet noget om det - men jeg er lidt nervøs ved at starte på det hvis jeg nu kunne tweake noget fra en anden bil så det kørte ligeså godt , eller tæt på , men mit håb var osse at kunne få de omdrejninger i vejret , og den orginale tænding kan jo ikke rigtig være med over 7000, det har jeg ihvertfald fået at vide. jeg har osse fundet programmer til udregning af dysestørrelse.

hjælp modtages gerne

tripmyke@yahoo.com


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2003, 17:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Hey......

Indsprøjtning og tænding ér samme boks på Zetec-motoren (EEC-IV eller EEC-V afhængig af årgang. Disse er MEGET vanskelige at trimme på for hjemmetuneren - har været der. Sig til hvis du vil have et par links).

Det jeg mente var, at du skulle bruge tændingen fra CVH-motoren.

Var det ikke der vi var ?
Du ville ombygge din CVH til indsprøjtning ?

Mvh
/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2003, 08:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Jeg vil da gerne et par links ang EEC-IV...... :roll:

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2003, 09:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Denne side samler dusinvis af links omkring EEC-IV & EEC-V hacking:

http://www.acc-electronics.com/cloud/tc_auto.html

Langt den bedste resource på nettet om det.
Læs evt. også bogen: FORD TUNING SECRETS REVEALED, Ivan J. Kotzig

Der er ihvertfald til et par timer ;-)

/Nolan


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team