Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 07:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 feb 2003, 16:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Hvad skal man vælge...?? SMT 6 har vist klart de fleste features, men hvad virker bedst, eller er der overhovedet forskel. Vil i ikke skrive jeres erfaringer med begge.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2003, 18:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Har en kammerat, der fik monteret en Uni-Chip, hos Gazelle, i sin spritnye Rover 620Ti Den havde kørt 10000 km. da den blev monteret, og kørte 3000 km med Uni-chip, så brændte motoren sammen, hul i stempel plus en masse andet skidt...Jeg siger ikke at det er uni-Chips skyld, men nok snarer Gazelle´s.......
Det er de erfaringer jeg har....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2003, 20:37 
jeg har hørt fra forskellige tunings firmaer at rover 620Ti er ikke så holdbar i længden... har fået vide at den kunne ikke klare at blive chippet...


Top
  
 
Indlæg: 17 feb 2003, 22:05 
Hul i et stempel skyldes som regel for højt ladetryk.
Skruer man op skal der kompenseres med noget mere benzin, samt evt. en ændret tænding. HAr man ikke styr på det tændingsbanker motoren og så smelter et stempel nemt.


Top
  
 
Indlæg: 17 feb 2003, 22:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Jeg har kun gode erfaringer med unichip, den har givet mig 8 hk og 10 nm over hele mit drejningsområde på sugemotor (G2 Gti 16v) Den blev monteret hos NAaK i Aars.

Mvh Jan

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2003, 22:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Nu har jeg ikke monteret min smt5(foreløber for smt6).

Men i hvilken sammenhæng snakker vi om, er det bare ren chiptning,
eller er der i sammenhæng med turbo/kompressor??

Nu er SMT6 jo en overbygning af en MF2, og kan det "samme" som en chiptuning,
og man kan tilslutte op til 4 dyser, og styre tændingen ligeså.

Men SMT6 går ind og "misbruger" den originale ecu, og dermed lægger til,
ikke en ny chip og chiptuning som unichip..

Jeg kan ikke se der er brug for en smt6, hvis det kun er for en chiptuning,
ellers er en smarttuner et bedre valg, men fælles for dem begge er at,
du skal på rullefelt...

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2003, 23:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Jeg er udemærket klar over hvad der var årsag til, at motoren døde, på Roveren, netop det som du skriver Niels, højt tryk og minus benz...:´-(
Men som jeg skrev "Jeg siger ikke at det er uni-Chips skyld, men nok snarer Gazelle´s......."
Har i øvrigt senere erfaret at det er en skidt øse at tune på, men det burde en tuner (Gazelle), der gerne vil være seriøs, jo fortælle kunden, når spurgt, hvilket ikke var tilfældet her...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2003, 09:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Tak for jeres svar.....

I mit tilfælde er der eftermonteret turbo og kører forøjeblikket med MF2. Men jeg ville meget gerne have mulighed for at styre tænding også...Desuden synes jeg det er fedt, at SMT6 kan tage sig af f.eks ladetryks styring også, hvis den får monteret ventilen til det. I det hele taget synes jeg der er nogle fede funktioner i SMT6, blandt andet 2 programmer, lambda osv. Jeg er ikke klar over hvad Unichippen tilbyder af muligheder, men jeg har hørt at man kan få et tillægs modul til unichip, så den kunne styre ladetryk og nogle andre funktioner der skulle være brugbare med trykladning... Men unichip og det det ekstra modul koster vist kassen. Vist i nærheden af en mindrer komplet motorstyring..... men er ikke sikker....
Unichip fungere vel i bund og grund på samme måde som SMT6... Altså ved at ændre på signaler fa diverse følere... eller hva?..

Jeg har prøvet at sende en mail til Racetec med en masse spørgsmål, men det er ikke lykkedes at få svar derfra....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2003, 22:22 
Racetec skiftede navn til Scantune Pr. 1.1.03
Jeg kan træffes på 87696101 eller på mail@scantune.dk
/Per.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team