Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 20:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

JANTELOVEN (Porsche) eksistere STADIG i DK!

Forleden dag havde jeg fået lov at låne en Porsche 911 3.2 af en bekendt hvorefter jeg sammen men en god veninde kørte op til Ålborg for af få tjekket bilen på et specialværksted (Alt på bilen fungerede tilsyneladende som det skulle). Så vi besluttede at køre ind til Ålborg for at få lidt mad DET SKULLE VI ALDRIG HAVE GJORT. Vi er lige kommet ind i Ålborg før vi møder en politibil i modkørende bane – Jeg har aldrig før set en politibil få vendt så hurtigt og satte efter os. Nå men vi holder ind til siden og jeg stiger ud for at snakke med de v(æ)mmelige betjente! Det første den ene betjent spørger om er:

Hvor kommer du fra? Har du noget kørekort?
Jeg kommer fra Århus, her er mit kørekort!
Du er godt klar over at du ikke bare må ligge og køre så langt på prøvenumerplader?
Ja det er jeg men nu er jeg potentiel kunde til bilen og vi skulle have den gået efter på et specialværksted her i Ålborg.
Prøvenummerpladerne sidder ikke rigtig!
Okay det vidste jeg ikke. Men det er heller ikke mig der har sat dem på! Men en fra SMC!
Er der noget stelnummer i sådan en bil?
JA DET ER DER (Nej det skar jeg ud i går! Hvad tror du selv? Det er derfor jeg er ude at køre med min veninde dagen efter FOR AF SPILLE SMART – Det sagde jeg ikke)!
Okay kan man få det af se?
Nu blev det for meget for mig hvorefter jeg ringede til min bekendte!
Det er ok! Men vi skal lige have sat nummerpladerne ordentligt på.
Hvilket jeg gjorde.
Her er en bøde på 500 kr. Du må have en forsat god dag, og kør nu forsigtigt!
Tak i lige måde!

Vi fik ingen mad i Ålborg………….

Hvis jeg havde kørt i en almindelig bil havde jeg sikkert bare fået en irettesættelse! Men når man køre i en Porsche er man en BLÆRERØV som der har råd til at betale!

Bare et lille bevis på at JANTELOVEN stadig eksistere i DK (Hvilket betjenten ikke vil indrømme da jeg konfronterede ham med dette). @!#$ JANTELOVEN OG ALLE DEM DER IKKE KAN ACEPTERE ANDRES SUCESS!

Mvh. Dean

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Politiet handler sådan fordi prøvepladesystemet misbruges af folk der vil køre i biler uden afgift.
Er der betalt afgift af den du kørte i, eller har du rent mel i posen?

Niels

Junior Medlem

Der er betalt afgift af den jeg kørte i! Så ja jeg havde rent mel i posen.

Mvh. Dean

Ej men hør, et sæd prøveplader bliver vel ikke mere misbrugt fordi de sidder forkert på - hvordan kan prøveplader i øvrigt sidde forkert på - sad de på siden af bilen?
Og hvad angår misbrug, tror jeg nok at der er blevet sat en stoppe for den salgs - i dag koster det jo 100 kr om dagen at leje sådan nogle små løjsere:-|, dvs kr 36.500,-pr år. Det ka skuda dårligt betale sig for at slippe for afgift, selv på en Porsch...

Og hvad angår ham betjænten: det var dog en bister lille mand, jeg vil håbe at han kommer til at sætte ned på hele sit lager af citronhalvmåner, og at hans leverandør ikke er i stand til at skaffe nye de næste 3 år!!! SÅ KAN HAN FANDME LÆRE DET:-( :-(

:-):-):-)

Er det James Dean der korte???:-D
Du er Sikert en af de Kebaber der springer fra Fars Taunus til at prøvekører dyre biler. Joke:-D :-D :-D :-D Jeg Har ønske plader og er blevet træt af det pis bliver stopet helle tiden.:-( :-(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time