Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 06:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hej alle i eksperter.

Jeg er den (lykkelige) ejer af en Audi A3 1,8T, hvilket jeg sådan set er glad for.

Jeg fik imidlertid en strøtanke, da jeg var medpassager i en VW den anden dag. Alle VW'er (tror jeg) har det såkaldte fører-info-system, som informerer om forskellige ting, herunder bl.a. det øjeblikkelige benzinforbrug. Dette system er imidlertid ekstraudstyr på mange Audier - herunder min.

Her var det så jeg tænkte, at VW/Audi/Skoda/Seat-koncernen nok formentlig bruger de samme styrerbokse, instrumentborde mv. til bl.a. også at håndtere det pågældende fører-info-system, men blot slår det til og fra, alt efter om det er ekstraudstyr eller ej i den pågældende model (alt andet ville da være dumt og dyrt).

Her var det så jeg tænkte, at det kunne jo være at der var nogle kloge mennesker, som har fundet ud af at slå den funktion til, måske ved at ændre nogle dip-switches som man kender det fra computere.

Hvis man køber det hos Audi, koster det i omegnen af 10.000 kr., hvilket er røveri (specielt, hvis det blot er at trykke på den rigtige knap).

Det kunne da være sjovt, hvis nogle af Jer har et fornuftigt svar på det.

På forhånd tak

Rene

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time