Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 20:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: BMW 320i
Hej

Min kæreste og jeg var lige ude og prøve en BMW 320i fra 1987. Jeg må sige jeg blev ekstremt skuffet, da jeg fyrede den af. Godt nok er bilen standard, men den skulle jo også yde 129hk std.
Men jeg synes den virkede sløv, endda i forhold til vores golf 1.3 med 55hk.... Og det er ikke fordi jeg er vant til at køre i hurtige biler. Vi kørte ud af en ligeudstrækning i 5. gear. Da trykkede jeg speederen i bund og ventede på en reaktion fra bilen. Men den sneglede sig langsomt op imod de 100, imens vi blev overhalet af en varebil.
Det kan da ikke være rigtig man skal ha' den helt op at ringe i omdrejningerne før der i det hele taget sker noget som helst. Det ville da være bedre hvis man bare kunne trykke lidt på speederen uden at skifte gear, og så mærke noget.
Hvad har i at sige?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: BMW 320i
Det lyder lidt underligt det du siger der, ifølge bilrevyen er en BMW 320i lidt over 10 sek om at nå de hundrede, det samme som en Sierra 2,0 som jeg ejer. og det føles altså som om det går rimelig hurtigt. Det kan have noget at gøre med at du bruger 5. gear til at accelerere med, det skal du ikke, det er et økonomi gear, og det går meget langsomt. du burde kun være i 3. når du kører omkring de hundrede, hvis du fyrer den af

ja prøv med 3 eller 4 gear og desuden sker der ikke meget i en bmw før 4500 omin

Ok, hvad er max RPM så? 5500? Så er der kun 1000 RPM at gi' af i sådan en bil? Det er sgu for lidt.

Senior Medlem

begrænseren sætter ind ved 6400omdr.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time