Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

peter, måske kunne du lære at holde en ordentlig tone ? Der er absolut INGEN grund til at du sviner folks holdninger til ?

Læs lige hvad du skriver igen....
Hvis du kører en "fornøjelsestur" med kat, vil jeg stadig vove den påstand at du forurener mindre, end hvis du kørte uden kat på.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Hej der, det er ikke helt rigtigt, de første bil modeller med kat forurener faktisk mere på korte ture en dem uden for der gik nogen tid inden katten blev varm og virkede,men det er de blevet bedre til i dag.

Jeg holder nu også på at hvis man bliver harm over folk piller deres kat af så er det nok ikke den rigtige side de er inde på, så prøv måske Øko tuning eller Lupo Race :mrgreen:

Titel:
Suk, ligesom alle andre herinde søger jeg også ekstra effekt, men ikke for hver en pris. Og her tænker jeg ikke kun på miljøet, men også pengepungen. Det er dyrt at blive snuppet uden kat, men hvis det ikke er grund nok for folk, burde folk også ligge den med miljøet over i vægtskålen... Dette er blot min mening, og jeg synes bestemt ikke at det er syndt hvis i bliver nakket for at køre uden kat, men miljøet lider desværre under vores overdrevne forbrug af fossile brændstoffer, og jeg er ikke selv nogen helgen, for så havde jeg brugt min cykel, men når nu katten alligevel sidder der, og den sidder der jo af en god grund, vælger jeg at lade den sidde.
Tja, det er min mening, og når "Peter" vælger at svine vores andres holdninger til fortæller det en del mere om hans tolerance og "gode" argumenter, end om mine "latterlige" holdninger.

Titel:
Medlem

Att: Claus Gundersen......
Da du ikke er min far, tror jeg ikke at du behøver belære mig om takt og tone, og hvis DU nu lige læste mit indlæg én gang til, så ville du se at jeg skriver "Fornøjelses tur, MED eller uden KAT" , så er min pointe nok at det er Fornøjelsesturen, der er synderen, og ikke KAT, eller ej...

Iøvrigt er det ikke en "tilsvining" af andres holdninger,og jeg har heller ikke kaldt nogens holdninger for latterlige, men blot konstateret at det er hyklerisk, at sidde og jamre sig over at folk forespørger, omkring afmontering af KAT, hvis man samtidig kører bil for sin Fornøjelses skyld, og da i Særdeleshed, hvis bilen er tunet, og som jeg sagde før så er det en TUNINGS side, og ikke en jamreklub for rød front!!

Om folk vil afmontere sin KAT eller ej, kunne ikke rage mig mindre, det er sq ikke min opgave at lege politi betjent, eller miljø kontrollant, det er der tosser nok der gør i forvejen, så det burde heller ikke være jeres, Så i stedet for at jamre, burde i give Hans et svar på det han spørger om.
Hvis det var lovligheden af afmonteringen, han ville vide noget om, havde han nok spurgt om det!!!

Titel:
Senior Medlem

Peter, nej vær du glad for jeg ikke er din far. Mine børn får ikke lov til at snakke sådan til andre, det er helt sikkert.

Ang tuning, ja så ved jeg ikke lige om du stadig er af den mening at man bare kan pille katten af uden der skulle ske noget ved det ? Hvordan tror du blandingsforhold m.m. vil blive, når lambda'en ikke får de rigtige tal ? Så jo, mon ikke bare vi skal konkludere at det KAN være skadeligt at køre uden kat, både på den ene og den anden måde.

Men der er vel lige så mange meninger som der er folk. :roll:

Titel:
nu ville jeg ikke blande mig... men...

Punkt 1
mener jeg ikke man skal rette på andre, om de taler grimt eller ej... om det han sagde var grimt eller ej, det ved jeg nu ikke... syntes ikke den var noget man på nogen måde kunne tage personliget...

Punkt 2
skriver du selv en gang turbo altid turbo, så ved du jo også at selv om man kan skifte til en racerkat så vil det jo stadig forurene... og specielt hvis man sætter turbo på...

Punkt 3
Så siger du at lambda'en ikke for de rigtige tal.. hvis jeg ikke tager meget fejl sidder lambdasonden før katten... der er da nogle biler hvor der sidder en før og efter, og nogle med op til 6 lambdasonder... men det mest normale er en lambdasonde før katten og ikke mere end det...
men det er bare min mening...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Hej
Nu jeg kan se at der er så mange der går så meget op i at køre med kat og at den ikke må fjernes.

Så vil jeg lige høre om i husker på at få tjekket om jeres er 100% ok, for de holder ikke evit og der køre mange rundt der ikke virker og det kan de ikke altid måle til syn ,men det tænker de fleste nok ikke på, for der er bedre at køre uden end med en der ikke virker.

Så tænk lige på det, og vær sikkre på at jeres virker ingen i kalder nogen Miljø grise
Men respekt til dem der får tjekket deres kat for jeg kender ikke nogen der gør det.

Titel:
Senior Medlem

Ja, jeg er så åbenbart en af de få der får tjekket motor,kat, fødesystem osv jævnligt, stort set hver gang jeg får service på bilen. For mig er der ikke en løsning der hedder "det holder sikkert nok", jeg vil hellere være sikker på at min motor er sund. Og jeg kunne som sagt aldrig finde på at pille katten af. Så hellere købe en ny. Som sagt, den sidder der jo af en årsag, er min overbevisning.

Titel:
Senior Medlem

don t > Nu er det sådan med turbo, at det ikke behøver at forurene mere end normal sugemotor. Bilen er testet hos importøren i forbindelse med at de skulle have lavet godkendelse på turbokittet. Den blev godkendt med både lydforurening og luftforuening. Så der er ingen ko på isen med min bil ihverfald.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time