Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 21:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Måske er motoren eller computeren udskiftet / ombygget til en nyere/anden model?? Der er jo nogen der piller og bygger og roder ved det hele, så det er umuligt at genkende ;-)
Har fornyligt overfuset en ekspedient hos Høyer Autodele, da jeg havde fået en bærekugle med TO huller, i stedet for TRE som dem på min bil, selvom jeg havde oplyst PRÆCIS hvilken model, type, årgang osv. osv. Ja så står man der og får af vide at det nok er bærearmene der er fra en nyere model, for det er den eneste med tre huller... *øøøøh* :-| Lortet var skiftet ud, og det var jo umuligt at vide.. *flovt* Jeg undskyldte og købte bærekuglerne til modellen nyere :-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hmm.. nu kender jeg den mekker der har solgt den som ny.. og jeg ved hvad det er for folk der har været ejere af den (meget betryggende faktisk)..
Og det er den samme type motor der sidder i den nu som da den blev født.
Jeg har forsøgt med anden styrebox.. men det hjalp jack @!#$..
men jeg vil kaste mig over at finde den sensor engang når jeg slipper for at gå på arbejde kl 8 om morgenen.. (skulle jo så gerne ske i morgen :-D )
men jeg undrer mig stadig over at det løse stik kunne gøre så meget at motoren faktisk gik perfekt.. kan bare ikke finde en fortegnelse over de multistik der går op til speedomteret.. ej heller i haynes.. (nu var det jo så man skulle kende en mekker der har adgang til de hellige mapper hos Opel :-) )

Hej jeg er udlært hos opel det kunne godt tyde på at du havde et problem med din tomgangstrinmotor

Er forsøgt skiftet (går ud fra det er det samme som tomgangsmotoren), ingen forskel i motorgang/opførsel

quote>>>i følge haynes har jeg IKKE en speedsensor.. hvorimod fx en 1.8'er har.. (min er en 1,6)quote slut. Så er "Haynes" forkert.:-| Din bil er har både en sensor til hastigheden på bilen, samt omdrejninger på motoren.
Hvis det er en C16N-spjæter bliver signalet til motoromdrejningerne taget fra den induktive giver som sidder i Strømfordeleren!
Føleren til at måle hastigheden af bilen sidder enten i instrumenteringen eller der hvor kablet til speedometeret går ned i gearkassen. Sidste mulighed kunne være via ABS systemet, hvis bilen er så ny?

Wow.. der var endelig en der vidste hvad han snakkede om :-)
Det er en C16NZ'er jeps
ingen ABS.. øsen er fra 93.
Instrumenteringen vil jeg ikke gætte på det er..
Begge speedo'er jeg har haft i har ikke haft indflydelse på fejlen.
Så dvs - at enten ligger fejlen i strømfordeleren eller ved gearkassen hvor speedokablet går ned.

Men du skriver:
"piller speedometeret ud.. og sætter multistikket ordentligt fast.. hvorefter fejlen forsvinder.."

Mon så ikke føleren sidder i Speedometeret, og det er der fejlen er ?? Det kan jo sagtens være en knækket ledning i et stik, lidt ir, en dårlig stelforbindelse.. JEG ville helt sikkert koncentrere mig om et lede efter fejlen der, og lur mig om ikke den speedsensor også sidder der... ;-)

Det ville da godtnok være pisseirriterende hvis det var der.. begge speedo's har "haft fejlen"
Men det kunne da godt være det var der man skulle lede efter det.. øsen har jo trods alt været skilt ad et par gange efterhånden.
men de efterhånden utallige gange jeg har haft speedo'et ude har der ikke været noget at se på stikket/kablerne sårn lige umiddelbart.. men jeg ved da i hvilken side af stikket jeg skal kigge efter.. (nogen der har en stik fortegnelse ?)

Noget der irritere mig er at fejlen har været der i over 3 år nu.. og den kom først efter jeg havde en størrere skade, hvor bilen var på værksted i over 1 md.. men jeg vil da lige høre Opel værkstedet hvor den satans speedsensor gemmer sig..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time