Vil næsten med garenti kunne sige det er VNTet på turboen der trænger til en tur men ved os at de køre NC delvis "normally closed" altså er der fejl på vakum vil den lade som en syg abe,
til motorstyringen går i nødprogram og melder "overboost".
Altså fejlsøgning fungere således:
Se om VNT arm på turboen giver udslag når bilen startes og får gas, er dette tilfældet kan du godt sætte kaffen over, for projektet bliver højst sandsynlig mere omfattende end du havde regnet med
Derefter kan du prøve dig frem med justering af VNT på aktuatorarmen(hust at måle nuværrende indstilling så den kan tilbage kaldes), du vil mærke stor forskel på effekt, yder bilen tilfredsstillende når den stopper med at sætte fejlen så lad, den køre sådan.
bliver den ved med at køre utilfredsstillende så skal turboen adskilles og VNTskal renses evt. udskiftes. Typisk fejl på de franske biler jeg hår nok lavet de første 50 turboer med den fejl.