Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

God eftermiddag på powerforum.

Jeg har været medlem i et stykke tid på det fine forum.
Efter at have lusket lidt rundt i skyggerne og savlet over alle de fine projekter folk har gang i, har jeg indset at der er en del Volvo folk der husere herinde :D

Jeg er den glade ejer af en 945 Turbo fra 98. Det er min hverdags bil, den er let trimmet pt. Den har en hævet ladetryk til 0.9 og en Vikingchip i. Denne kombi skulle eftersigende give omkring 200hk/350nm på hjulene. Planen er at der skal optimeres lidt yderligere i fremtiden.

Mit problem er at koblingen er begyndt at blive lidt slidt, og har ind i mellem problemer med at holde til momentet. Så har kigget mig lidt om efter at jeg skal have skiftet koblingen. Men bilen er jo født med dobbelmasse svinghjul, og det irriterer mig lidt at det vibrer når man accelerer i 4 og 5 gear.
Så i samme ombæring tænkte jeg at finde mig et svinghjul fra en bil med M47 kasse, som skulle kunne du sammen med en anden trykplade og kobling. Trykplade og kobling har jeg styr på.

Men jeg er lidt i tvivl om hvordan det "nye" brugte svinghjul skal se ud. Så vidt jeg ved er problemet at LH2.4 har svinghjuls sensor, og har læst flere steder at de nye skal have nogle "dimples".
Er der nogen der har et billede af hvordan det rigtige skal se ud?
Jeg har ikke skildt det ad, fordi jeg jo bruger bilen til hverdag. Så kunne godt bruge lidt assistance så jeg er sikker på at jeg har det rigtige fra start af.

Min far har en B230F motor stående fra en 240. Men kan umiddelbart ikke se nogen "dimples" eller huller, som sensorer ville kunne taste fra, på det svinghjul som sidder på den.

Er det sådan her det skal se ud?
Billede
Taster sensoren så på det punkt hvor der ikke er noget hul?

Hvis der evt. er nogen der har et liggende som jeg kan købe ville det var cool. Ellers må jeg på blocket og træne mit svenske :wink:

Håber der er nogen der kan være behjælpelig med info

Frederik

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

den du har der er ikke et svinghjul men en automtgearflexplade.

du skal bruge et dybt svinghjul fra hvilkensomhelst baghjulstrukken volvo med lh2,4 så virker det. ej 6cyl dog.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Hej Henrik

Tak for svar. Jeg har taget et billede af det svinghjul, der sidder på den motor B230F min far har stående. Han mener den er fra en '92-93 240, så tænker lidt den må være med LH2.4.

Billede

Ser det nogenlunde rigtig ud?

Det er jo rimelig rustent, så tænkte at en tur i dreje bænken nok ikke ville gøre noget. I samme ombæring vil det være fornuftigt at dreje noget af, så det bliver lettere?

Edit:
Stødte lige på det her billede.
Billede
Det er måske i virkeligheden sådan her det skal se ud?

Moderator

Du skal have 60-2 huller i kanten. DVS 58huller i træk, og så et gab hvor 2 huller mangler.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Oki doki. Har skrevet til en svensker som har et par stykker tilsalg på blocket, så må jeg se om han har et til LH2.4. Hvis han ikke har et må jeg en tur på returbilen.

Tak for hjælpen Henrik, nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time