God eftermiddag på powerforum.
Jeg har været medlem i et stykke tid på det fine forum.
Efter at have lusket lidt rundt i skyggerne og savlet over alle de fine projekter folk har gang i, har jeg indset at der er en del Volvo folk der husere herinde
Jeg er den glade ejer af en 945 Turbo fra 98. Det er min hverdags bil, den er let trimmet pt. Den har en hævet ladetryk til 0.9 og en Vikingchip i. Denne kombi skulle eftersigende give omkring 200hk/350nm på hjulene. Planen er at der skal optimeres lidt yderligere i fremtiden.
Mit problem er at koblingen er begyndt at blive lidt slidt, og har ind i mellem problemer med at holde til momentet. Så har kigget mig lidt om efter at jeg skal have skiftet koblingen. Men bilen er jo født med dobbelmasse svinghjul, og det irriterer mig lidt at det vibrer når man accelerer i 4 og 5 gear.
Så i samme ombæring tænkte jeg at finde mig et svinghjul fra en bil med M47 kasse, som skulle kunne du sammen med en anden trykplade og kobling. Trykplade og kobling har jeg styr på.
Men jeg er lidt i tvivl om hvordan det "nye" brugte svinghjul skal se ud. Så vidt jeg ved er problemet at LH2.4 har svinghjuls sensor, og har læst flere steder at de nye skal have nogle "dimples".
Er der nogen der har et billede af hvordan det rigtige skal se ud?
Jeg har ikke skildt det ad, fordi jeg jo bruger bilen til hverdag. Så kunne godt bruge lidt assistance så jeg er sikker på at jeg har det rigtige fra start af.
Min far har en B230F motor stående fra en 240. Men kan umiddelbart ikke se nogen "dimples" eller huller, som sensorer ville kunne taste fra, på det svinghjul som sidder på den.
Er det sådan her det skal se ud?
Taster sensoren så på det punkt hvor der ikke er noget hul?
Hvis der evt. er nogen der har et liggende som jeg kan købe ville det var cool. Ellers må jeg på blocket og træne mit svenske
Håber der er nogen der kan være behjælpelig med info
Frederik