Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 22:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 feb 2015, 20:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Hej Powerforum, læææænge siden...

Jeg har skiftet motor på sådan en mondeo fra '03 med CHBA 1,8 motor, som havde smasket en plejlstang ud gennem siden.
alt ser rigtigt ud. alle stik er monteret korrekt (med 99% sikkerhed).

den lille røde pind i uret slukker, så startspærren burde ha accepteret nøglen, når der sættes tænding på
bilen døde for knapt halvanden måned siden, og har været helt tør for strøm, i en periode på mellem 2-3 uger.

Når nøglen drejes mod tænding ville jeg mene at jeg burde kunne høre benzinpumpen bygge fortryk, men der
kommer ingen lyd fra pumpen. ligeledes drejer motoren ikke når man drejer nøglen frem til start.
Jeg har forsøgt mig med at resette tip-over funktionen, men uden resultat.

efter min mening burde motoren i det mindste dreje rundt, ja med mindre startspærren ikke er deaktiveret, men det mener jeg at den er.
benzinpumpen burde også som minimum bygge fortryk, og hvis taktsensoren ikke registrerer bevægelse, så vil pumpen jo ikke starte
efter der er bygget tryk

så nu kommer mit spørgsmål:
har nogen andre erfaret noget lignende? og i så fald, hvad har i gjort for at løse problemet?
findes der en sensor på bilen som kan sørge for at pumpen ikke kører og starteren ikke trækker?

På forhånd tak
Venlig hilsen Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2015, 23:56 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Hvis dioden i uret slukker, er det ikke startspærren
Har du prøvet at luse starterrelæet i sikringsboksen ved siden af batteriet? Og hvad med enerti kontakten i venstre sparkeplade?

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2015, 09:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
har luset og kunnet køre olietryk på (uden rør i naturligvis) men starteren vil kun køre når jeg luser den

enerti kontakten er den jeg refererer til som tip-over funktionen, så ja det er også prøvet

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team