Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2013, 10:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hehe, godt man ikke kender folk med den slags masokistiske personlighedstræk :P

Nu er jeg bosidende på Lolland, med en ejer af bilen fra Falster.. de eneste 2 folkefærd der er mere nærrige end jyder ;) så jo, selv et par hundrede kroner betyder noget på en bil der har stået ham i over 50 kg...

Daniel, ejeren kiggede forbi med hans hks turbo og den originale t25 fra den gamle motor, og der var faktisk kun et par mm forskel i lysningen på wg, dog var begge flowmæssigt meget bedre udført med bløde "overgange" til wg kanalen. Der var umidelbart mest stemning for at montere hks turboen, da den sku være noget bedre end kinaen, men der var en del aksial slør i den, og at ha ofret så mange penge i bilen som han har nu (turboen var ikke det eneste problem) vil det være åndsvagt at gå tilbage til en standard turbo. Så nu skal kinaen portes op, så snart jeg får et par nye fræsehoveder hjem :)

Jeg følger op når lortet er samlet igen, og igen, tak for hjælpen, det havde jeg sq ikke lige været udsat for før, lækkert med hurtig respons fra erfarne folk. tænk hvis eneste løsning var bg...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2013, 18:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
grydesvamp skrev:
jeg har tidligere med fint resultat åbnet hullet op så der kun lige var lidt overlap på wg klappen.

Jeg har også været udsat for at wg ikke kunne åbne nok pga forkert udført flance..
At lokalisere det problem mens turboen var VARM + det faktum at der var meget lidt plads gav et par små forbrændinger.. (No big deal, det har vi prøvet før..)

MEN at der så står en "person" (lad os bare kande ham GM..) med et meget stort smil på læben og en temperatur pistol i hånden, som lige til information vil oplyse at den manifold jeg lige har brændt mig på 2-3 gange i træk er xxx grader varm.. :damn: :damn: :damn:

Det faktum øger slet ikke presset.. overhovedet.. ;)
Til sidst fik "Gm" dog medlidenhed med perlegrus mekanikeren og tryllede 2 kolde frem fra kartoffel kælderen..


Mon ikke det var fordi personen synes det var synd for dig at du ikke havde regnet ud at det var fordi den var varm(når det nu var gentagne forbrændinger), og så lige ville være flink at sætte lidt fakta på temperaturen?

Altså så du bedre kunne relatere til hvor hurtig du skulle arbejde uden at brænde dig....

:coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2013, 16:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Jeg husker tydeligt hvor træls den lille G-clips var at sætte på armen til wg klappen! (indsugning + udstødningsmanifold i samme side = minimal plads.)
Jeg skulle jo hjemover bagefter og klokken havde allerede slået mange..

Et eller andet sted tror jeg at grunden til at ham banditten GM småløb ind efter temperatur pistolen var at den nu endelig havde et formål.. 8) gad vide om jeg er den eneste der er blevet udsat for den slags "service"..

For at undgå lignende situationer efterfølgende borede jeg et hul i akslen til wg klappen og satte en hårnålesplit i istedet.. btw et ret nyttigt tip..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2013, 17:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
grydesvamp skrev:
Jeg husker tydeligt hvor træls den lille G-clips var at sætte på armen til wg klappen! (indsugning + udstødningsmanifold i samme side = minimal plads.)
Jeg skulle jo hjemover bagefter og klokken havde allerede slået mange..

Et eller andet sted tror jeg at grunden til at ham banditten GM småløb ind efter temperatur pistolen var at den nu endelig havde et formål.. 8) gad vide om jeg er den eneste der er blevet udsat for den slags "service"..

For at undgå lignende situationer efterfølgende borede jeg et hul i akslen til wg klappen og satte en hårnålesplit i istedet.. btw et ret nyttigt tip..


Man skal ikke gå ned på udstyr, hellerikke selvom det ikke umiddelbart har et formål :-)

Var det ikke dengang falck vækkede dig ved at påkøre ladaen med fejebladet?

Den med hårnålen, nu har jeg snart lært en DEL personer hvordan man laver en hårnål med en låseringstang. Blot en del af "servicen" ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2013, 19:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
HenrikGM skrev:
grydesvamp skrev:
Jeg husker tydeligt hvor træls den lille G-clips var at sætte på armen til wg klappen! (indsugning + udstødningsmanifold i samme side = minimal plads.)
Jeg skulle jo hjemover bagefter og klokken havde allerede slået mange..

Et eller andet sted tror jeg at grunden til at ham banditten GM småløb ind efter temperatur pistolen var at den nu endelig havde et formål.. 8) gad vide om jeg er den eneste der er blevet udsat for den slags "service"..

For at undgå lignende situationer efterfølgende borede jeg et hul i akslen til wg klappen og satte en hårnålesplit i istedet.. btw et ret nyttigt tip..


Man skal ikke gå ned på udstyr, hellerikke selvom det ikke umiddelbart har et formål :-)

Var det ikke dengang falck vækkede dig ved at påkøre ladaen med fejebladet?

Den med hårnålen, nu har jeg snart lært en DEL personer hvordan man laver en hårnål med en låseringstang. Blot en del af "servicen" ;-)


Her vil jeg være enig med HGM, man må ikke gå ned på udstyr, selv om man ikke umidelbart har et behov når man køber en dims, så kan man jo få brug for den senere.

HGM er dog lidt svært har holde trit med ham :D

Det er sku' lidt nederen når ens unger render rundt i HGM "hule" og siger: Nøøj far, din garager er ingenting i forhold til Henriks. :grin:

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2013, 20:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Hehe nej den med fejebladet var dengang bolten til at låse akslen til remhjulet gik løs.. ret brat opvågning.. :)

Den gang jeg tænker på er tidligere, jeg tabte til sidst den clips i gruset men fik i stedet viklet ståltråd omkring akslen.. :evil:

ville skyde genvej igennem viborg på vej hjem, havnede på den lokale tank og kørte derfra i god stil med hjulspind og stikflammer.. gutterne der stod ved Brian bilerne så helt forkerte ud i ansigtet :) :tooth:

Vi løste problemet med wg klappen med et boost cut i ms.. røg den over 1bar flyttede ms tændingen, og det resulterede så i ret voldsomme stikflammer igennem sidepipe'en. Første gang det skete havde GM "lige" glemt at sige det lyder ret voldsomt når det sker, så jeg blev lidt bleg og troede der røg en motor.. ( igen var der en "person" der sad og hylede af grin..) :wink:

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2013, 21:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
grydesvamp skrev:
Hehe nej den med fejebladet var dengang bolten til at låse akslen til remhjulet gik løs.. ret brat opvågning.. :)

Den gang jeg tænker på er tidligere, jeg tabte til sidst den clips i gruset men fik i stedet viklet ståltråd omkring akslen.. :evil:

ville skyde genvej igennem viborg på vej hjem, havnede på den lokale tank og kørte derfra i god stil med hjulspind og stikflammer.. gutterne der stod ved Brian bilerne så helt forkerte ud i ansigtet :) :tooth:

Vi løste problemet med wg klappen med et boost cut i ms.. røg den over 1bar flyttede ms tændingen, og det resulterede så i ret voldsomme stikflammer igennem sidepipe'en. Første gang det skete havde GM "lige" glemt at sige det lyder ret voldsomt når det sker, så jeg blev lidt bleg og troede der røg en motor.. ( igen var der en "person" der sad og hylede af grin..) :wink:


Vi skal ikke have skyld for at det har været kedeligt. Det er en skam Ladaen ikke kører mere. Det var kultbil.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2013, 21:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Tror du da den er død ? Har den skam stadig.. samt en 2,0 8v twincam kompressor motor fra en gammel Fiat argenta vx.. :) (den grønne volvo BMW opel lada står også og venter på bedre tider.. :) )

De har stået og hygget sig i en kammerats lade de sidste 5 år og til september flytter vi i eget hus, og der kommer de med.. :)

Til trådstarter : undskyld for ot.. nogle gange løber det løbsk :)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2013, 00:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
det skal i sku ik undskylde, er da helt rart at se liv herinde igen :)

fik fræst et kilo eller 2 materiale ud af udstødningshuset her til aften, og visuelt er der oceaner af forskel.. nu fik jeg ikke målt det inden det blev sendt afsted til vask, men lysningen blev umiddelbart ca 30mm , og med en god radius ud i kammeret, især op imod manifoldet.

resten fik en hurtig tur, og fik det umiddelbart portet så der burde flowe lidt mere over imod wg.
Ved ikke om det vil gøre nogen reel forskel, men huset fik også en hurtig omgang ud mod down pipen. Missionen / visionen var at prøve at undgå mere turbolens end højest nødvendigt, i et håb om at det også vil hjælpe wg med at flowe bedre.

Så nu er det kun at vente på den rigtige fitting til olie slangen kommer, og få det samelet og se om det virker.. er lidt spændt :)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 22:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
UPDATE: Det virkede at porte wastegaten, bilen laver ikke længere ladetryk med åben wg :)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team