Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 20:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Hej gutter.. jeg søger et værksted eller en privat person i Nordjylland der har grejet til at hone en 58mm cyl til en 4takter.

Jeg har rykket min ene atv fra hinanden da den havde brændt en ventil, og i samme ombæring kan jeg se at den trænger til et sæt nye ringe.
Dertil vil jeg gerne have honet cylinderen, men jeg mangler det rigtige værktøj dertil..
Den klassiske biltema model kan lånes, men er ikke rigtig fantastisk til jobbet..

Alternativt går jeg i krig med korn 80 i 45 graders vinkel.. og derefter biltema-honeren til at tage eventuelle grater der måtte forekomme..

skåret ud i pap: søger en gut med en kugle honer, (flexhone) eller en honer af fast type lisle, sunnen osv..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: ...
Medlem

kan randers cylinder ikke hjælpe dig ?

ved godt det er privat du efterspørger men alligevel :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det kan de, men en ny cylinder koster 800kr og med arbejdsløn og porto havner jeg ret sikkert over 500kr..
Jeg ved godt det er småpenge, men det her er low budget hvis jeg skal holde pengene hjemme på den engang..

Titel:

Prøv at spørg ved nikasil.dk. Måske de kan hjælpe?

Moderator

grydesvamp skrev:
Hej gutter.. jeg søger et værksted eller en privat person i Nordjylland der har grejet til at hone en 58mm cyl til en 4takter.

Jeg har rykket min ene atv fra hinanden da den havde brændt en ventil, og i samme ombæring kan jeg se at den trænger til et sæt nye ringe.
Dertil vil jeg gerne have honet cylinderen, men jeg mangler det rigtige værktøj dertil..
Den klassiske biltema model kan lånes, men er ikke rigtig fantastisk til jobbet..

Alternativt går jeg i krig med korn 80 i 45 graders vinkel.. og derefter biltema-honeren til at tage eventuelle grater der måtte forekomme..

skåret ud i pap: søger en gut med en kugle honer, (flexhone) eller en honer af fast type lisle, sunnen osv..

Jeg har en sunnen fast honer i arsenalet af nyttige ting, så hvis du kommer på disse kanter så kan vi nok finde ud af noget.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hej henrik, det var godtnok ikke planen at skulle til herning pt, men det skal jeg lige ha i tankerne.. mv har jeg stadig den manifold hvis det har interesse.. ?

Titel:
Moderator

grydesvamp skrev:
Hej henrik, det var godtnok ikke planen at skulle til herning pt, men det skal jeg lige ha i tankerne.. mv har jeg stadig den manifold hvis det har interesse.. ?

Nåe,ja, manifolden!

Har lidt mange jern i ilden pt. så har helt glemt den, men er stadig interesseret.

Måske vi kunne slå to fluer med eet smæk pludseligt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hehe ja manifolden.. ! Ringede til dig sidst jeg var i herning og havde manifolden med..

Men jeg skal et smut til fyn her snart, og der er en halvgammel mand med alternativ udsmykning i forhaven som har tilbudt sin hjælp.. :tooth:

Jeg skal nok lige give lyd hvis jeg kommer forbi herning igen, og lige har manifolden med.. :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time