Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
møffe skrev:
Kan mls pakningerne være et problem pga BMW brugte en dårlig gummiblanding til de R6 topstykker. Syntes pr erfaring med m20 at de ikke klare alverden i kompression.

Jeg havde også problemer med de stålpakninger da jeg rodede med turbo, tror tit problemet er at blokken kan være ret skæv på sådan en, uden at det giver problemer ved normalt brug. Når der så kommer godt med tryk på så går det galt. En anden typisk fejl der har været omtalt her på siden før er at overfladen på blok og top laves for galt når disse planes.

Ang kompression så har jeg da kørt 11,2:1 i en 4 års tid på min 2,7 liters suge motor, det har ikke givet anledning til problemer endnu. :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

møffe skrev:
Kan mls pakningerne være et problem pga BMW brugte en dårlig gummiblanding til de R6 topstykker. Syntes pr erfaring med m20 at de ikke klare alverden i kompression.

Det er også et problem på m50 motoren, jeg tror nærmere det er konstruktionen af topstykket der er problemet.

Hvis man svejer de store vandkanalerne op i topstykket på en m20 og borer et lille hul der svarer til det der er i blokken så forstærker det toppen en del.

Den toppakning der fungerede bedst for mig var en original pakning sammen med et sæt arp bolte, og det var med 1,4 bar 500hk

Titel:
Junior Medlem

Citat:
Den toppakning der fungerede bedst for mig var en original pakning sammen med et sæt arp bolte, og det var med 1,4 bar 500hk

Det lyder godt tror os bare jeg prøver smide en standart i igen så, men havde du svejset vandkanalerne til der?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time