Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2012, 19:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
Det har jeg også haft på fornemmelsen, men det afviser mange af dem jeg har beskrevet problemet for. De mener det er det ånderør. Men jeg kan ikke helt få det til at passe med at det kun er ånderør.
Hvis det er paraplyerne, så skal hele toppen vel af og renoveres og trykprøves ? Motoren har trods alt gået 340.000km, men den hverken sveder eller sovser olie ved top eller ventildæksel. Men jeg har ladet mig fortælle at de nogle gange bliver skæve når de bliver pillet af ?

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2012, 20:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Har ikke oplevet top blive skæv ved afmontering.

Nej du kan skifte paraplyer uden og afmontere.
Trykluft i cyl. så kan du skifte dem.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2012, 20:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
Det er simpelthen verdensklasse, tak. Jeg må ned og snakke med toyota i morgen, og se hvad de skal have for en portion nye paraplyer, og så må jeg prøve at skifte dem selv. Jeg har aldrig prøvet at rode med den slags før selv, så det skal nok blive sjovt. Men selvgjort er oftest velgjort :)

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2012, 09:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
er der ikke noget med at nogle af de 1,8 liters avensis motorer har det med at slide foringerne ovale? det kunne også være et bud på olieforbrug, men olietyvene er jo relativt nemme at skifte, så får man da syn for sagen.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2012, 09:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
Det er VVT-I motorerne der har den svaghed. Den her er deres såkaldte "øko" motor, også kaldet lean burn. De klarer sig ofte med nye olietyve og/eller stempelringe, når de har kørt nogle km, som feks min har.

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team