Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 17:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2012, 01:28 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Der er tale om en Suki Hayabusa med et voldsomt stort turbo sæt på Garrett GT35 som så er blevet modificeret så indmaden er fra en GT40,
Motoren har speciel krumtap/carrilo/og JE stempler, speciel knaster men med andre ventiler, dog i standart str, alle bolte i motoren incl støtte bolt er boret op i Ape 13mm Olieretur pumpe er sat direkte på krumtap , koblingen er en Hays slider/Lockup bundkar er med sving picup
Motorstyring er Motec M 400 som er fuld åben, koster en bundegård+ 20 k
Boostcontroler er en AMS 1000, som kan styre dit tryk på alle måder tid hastighed gear eller hvad du nu finder på ;)
Max ladetryk 2,6 bar
akumolator A123 pga vægt og ydelse
Magnisium fælge 6,75 med 200 mm dot godkendt dæk på
Kåber alt i carbon/kulfiber

http://www.motorcykelgalleri.dk/video/t ... usa_turbo_

Man ruller dem egenligt på samme måde som en MC , dog ikke med denne kobling, den skal lige låses eller skiftes før det går ;)

Men alt dette skulle gerne kunne flytte 190 kg mc 201 m på ca 4,9 sek = ca 250 km/t eller 402 m på 7,3 sek = ca 300 km/t, hvis og når alt spiller

Det er sådan ca det jeg får tiden til at gå med ude i perlegruset

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2012, 01:37 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Ups glemte lige at skrive vedr brændstof

Da vi kører en del i Sverige og de har forbud mod Blyholdig benzin og alt benzin over 110 oktan er kemisk og jeg bruger 118 oktan bliver jeg nødt til at konventere til E85 :( men ja det bliver billiger i det lange løb, men at finde dyser i str 1500 + og en kæmpe weldon pumpe en ny bro alt mulig fittings koster alså også kassen før man er færdig

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2012, 09:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Chase skrev:
Kan det nu også passe

Vil nu mene at det kræver en spæning at kunne lave en gnist, og med lidt tryk på skal en sådan da gerne være kraftig og ikke bare lige nok


Du skal bruge spændingen til at slå gnisten over gnistgabet, og egentligt ikke ret meget andet.

Så snart gnisten er sprunget, er lysbuen at sammenligne med en kortslutning, hvorfor spændingen så at sige er "nul"(ifht overslagsspændingen)
Hvis der ingen energi er i gnisten, så står gnisten ikke ret lang tid, dvs ingen tid til at tænde i værste fald.

Er spændingen derimod for lav, så orker spolen ikke slå igennem gabet(som jo er en helt anden atmosfære end fri luft) når motoren er presset, og så er energien ligegyldig.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2012, 14:06 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
112 enig

De fleste kører faktisk med ganske alm tændrør CR9E og selfølgelig har alle også prøvet CR9EK dog uden at kunne mærke forskel, bortset fra på pengepungen

Hvad er jeres kommentare på databladet på den Dynatek arc2 den har jo også lidt andre goodies indbygget

Den lille video med den tændrørstester ;) er den selv sådan lige til at bygge, findes der en GDS eller ...........................

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2012, 19:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Chase skrev:
1
Den lille video med den tændrørstester ;) er den selv sådan lige til at bygge, findes der en GDS eller ...........................


Du skal bare bruge en pulsgenerator og et tændingsmodul.
Pulsgeneratorer kan være en LM555 baseret kreds(DIY søg på 555 application sheet)

Men hvad vil du med den?
Hvis man skal teste tændrør, så skal det være under tryk, med en gasart der minder om en brændstofblanding. Ikke helt ligetil at få rigtige svar ud af det, men sig til hvis du finder noget der kan!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2012, 01:49 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
1: 555 application sheet, nu går det lige over min forstand vedr. el

2: Ahhhh, det kan ikke komme fra en mand " Hvad skal du bruge den til"

3: Kik lige dit eget værksted og se dig omkring, og sig lige igen, mens din kone hører det ! Hvad skal jeg bruge det til :grin: :grin: :grin:

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2012, 03:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
til så seriøst projekt ville jeg personligt ikke køre alm handels E85.
du aner reelt ikke om du får E70 eller E90...
må du køre metanol i klassen?
ellers må "racer" E85 blive svaret. eller E99,9....
alm E85 vil være et skridt mod mere usikkerhed/uvished.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2012, 08:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Chase skrev:
1: 555 application sheet, nu går det lige over min forstand vedr. el

2: Ahhhh, det kan ikke komme fra en mand " Hvad skal du bruge den til"

3: Kik lige dit eget værksted og se dig omkring, og sig lige igen, mens din kone hører det ! Hvad skal jeg bruge det til :grin: :grin: :grin:


1:http://www.doctronics.co.uk/pdf_files/555an.pdf

2: Lad mig omformulere det: Hvordan vil du få et brugbart resultat ud af den tester? Sig endelig til hvis du finder en måde at få den til at vise et realistisk resultat.

3: Det scenarie kan jeg ikke lige se for mig. :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2012, 13:30 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Tror bare jeg springer den pulsgenerator over, efter de link så skaber jeg vist flere problemer end jeg har i forvejen ;)
..........................................................................

Vedr E85 er jeg hel klar over at kvaliteten er meget skiftene, men der findes nogle Svenske kører der har fået styr på hvor og hvad vi må købe
I reglerne står der vi kun må køre på alm købebenzin fra hanen, og de regler bliver næsten overholdt, dog har flere problemer med feks benzin slanger pakninger osv da , det åbenbart er mere aggresiv ?
Men jeg har ikke konventeret endnu, men gør det nok her i vinter så den er klar

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team