Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2012, 05:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
JakobM skrev:
møffe skrev:
Jeg kan ærligt sige jeg har ikke regnet på det.


Det bliver ikke nødvendigvis bedre af at der regnes på det. Det er resultatet i praksis som tæller

de 25,5mm huller er de runde eller aflange?

hvis de er runde (ikke aflange) så svarer 4 x 25,5mm nøjagtig til en rørføring/gasspjæld diameter på 51mm, dvs. 2 tommer. Hvad er det til?

gerne flere billeder


gasspjældet er 56mm og rørføringen er 2,5" så det må jo give 50,8mm indløbet på spjældet er drejet mere konisk så der ikke er meget kant. og selve røret efter spjældet er også ca 56mm indv.

men nu skal der gå lidt tid før det testes yderligere

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2012, 16:56 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Boostjunkie skrev:
Hæ Hæ, jeg har arbejdet en del i glasfiber. Kofanger, bilsterio... God udluftning og maske er et must. :) jeg har masser af fiber/værktøj. Jeg skal dog ha fat i lidt mere polyester.
Ang. overgange, så regnede jeg med at støbe glasfiber henover et rustfritrør ved samlinger. Så vis røret går lidt løst er det stadig inde i glasfiberen.

Jeg har Google'et lidt plenum i dag. Det bliver nok 2 gange dobb. kamret plenum med et stort sjæld. Til min v6'er. :lusket:


En anden mulig binder ville vel være Epoxy? der behøves ikke åndedrætsværn, og epoxy absorbere ikke vand, så som polyester kan gøre f.eks.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2012, 23:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
For ca. et år siden havde jeg et indlæg kørende om samme emne.

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=25205&highlight=

Jeg har lavet en del flowsimuleringer med forskelige designs. Om simulering kan overføres til praksis kan diskuteres, men en god indikation plejer det at give.

Her nogle af de erfaringer jeg har gjort mig:

- Ved at lave spalten mellem 1. plenum og 2. plenum konisk har jeg set en en forbedret trykfordeling.
- Ved at lave spalten mellem 1. plenum og 2. plenum skarpkantet kan der opstå uønsket turbolens. Man kan med fordel lave den afrundet.
- Overgangen mellem spjæld i 1. plenum gerne må rundes op mod spalten, ikke vist på billederne i linket, det gør at flowet til den porten tættes på spjældet forbedres en del i følge simuleringerne.

Jeg kan prøve at finde nogle flere billeder af simuleringerne med det nye design.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2012, 15:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Kuno skrev:
For ca. et år siden havde jeg et indlæg kørende om samme emne.

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=25205&highlight=

Jeg har lavet en del flowsimuleringer med forskelige designs. Om simulering kan overføres til praksis kan diskuteres, men en god indikation plejer det at give.

Her nogle af de erfaringer jeg har gjort mig:

- Ved at lave spalten mellem 1. plenum og 2. plenum konisk har jeg set en en forbedret trykfordeling.
- Ved at lave spalten mellem 1. plenum og 2. plenum skarpkantet kan der opstå uønsket turbolens. Man kan med fordel lave den afrundet.
- Overgangen mellem spjæld i 1. plenum gerne må rundes op mod spalten, ikke vist på billederne i linket, det gør at flowet til den porten tættes på spjældet forbedres en del i følge simuleringerne.

Jeg kan prøve at finde nogle flere billeder af simuleringerne med det nye design.


Rigtig spændendé Info og tråd. Jeg vil meget gerne se den ny simulering.
Har du eller er der andre der har erfaring med flow, vis man laver tragtene så de ikke stikker ind i plenum?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2012, 15:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Når nu vi snakker plenum i eksotiske maerialer, er der så nogen der har adgang til XPS skum, eller ved hvor man kan få det henne?
Ikke ekspanderet polystyren(flamengo), men extruderet polystyren (XPS) i plader?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2012, 20:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
HenrikGM skrev:
Når nu vi snakker plenum i eksotiske maerialer, er der så nogen der har adgang til XPS skum, eller ved hvor man kan få det henne?
Ikke ekspanderet polystyren(flamengo), men extruderet polystyren (XPS) i plader?


Hvad med divinycell ?

Der er også en "high density" lukket celle type (blå plade) den findes i medium, tæt og meget tæt/hård men jeg kan bare ikke huske trade navnet.. de er beregnet til 3d model fræsning


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team