Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jun 2012, 09:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej

Mine forældre har en gammel 95'er T5 stc, hvor vi har skiftet motor i da den gamle havde dårlige lejre. Vi fik en ny eller en 94'er motor i med EGR ventil, der er ikke EGR på min forældres vogn.

Men når vi nu køre til Sjælland fra skive går den kun lige omkring 8,5-9 ved pæn motor vejs kørsel. ??

Der er ingen fejl meldinger på display, hvad kan det skyldes ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2012, 13:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
render sådan en meget længere på literen? volvo og saabs trykladede motorer har altid været tørstige, men et forsigtigt gæt kunne være en lambdasonde eller en temperaturføler der er blevet trætte.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel: Normalt :-)
Indlæg: 12 jun 2012, 13:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Hej

Jeg har også en T5 fra '96 og det er næsten umuligt at køre mere end 10 km/l. Hvis det skal lykkedes må du ikke køre over 95km/t. (Det sker kun når konen en gang i mellem kører i bilen)

Min ligger normalt på 8-9km/l og har gjort det i alle de 8 år jeg har haft den. Så for mig er der ikke noget overraskende i det du beskriver.

Det skal så sikes at jeg normalt kører friskt til, men alt over 100 km/t er ødelæggende for langt på literen.

/Steffen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2012, 14:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Det er klart den ikke er i den billige ende ;) men den gamle motor kunne gå 10 med defekte stempel ringe. Den nye motor føles meget mere frisk men ikke så økonomisk :/ den kommer fra USA derfor den har EGR ventil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2012, 15:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Står EGR'en så ikke måske åben hvis ikke motorcomputerne er forberedt til styring af denne?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2012, 15:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Jeg er den heldige ejer af en t5 med 415,000 på klokken og den går 10km/l på motorvejen med 110kmt. ved 80-90km/t på fartpilot går den ca 10,5-11.
skal dog siges det er en sedan og ikke stc..

Er det samme type/str turbo der sidder på den nye motor ? der findes jo flere forskellige modeller.


Mv kunne det måske være en ide med en dyse rens + indsugnings rens, Den "nye" motor kunne nemt være sodet til hvis det var her blød hat og briller der kun brugte den til at hente morgenbrød hos den lokale bager..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2012, 16:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
EGR skulle stå lukket hele tiden.. hvis det ikke er koblet til :)

Motoren er vi kommet til for 6år siden mindst, da en amerikaner kørte rundt i sin amerikansk 850T5'er her i Dk, han kom så ud for et uheld og bilen blev skadet, derefter har vi købt motoren og alt ledningsnet osv til motor.

Den nye motor har gået under 200.000km ca mener jeg, som sagt længe siden den blev taget ud :wink:

Den så rigtig fin ud i alle slanger og ånde rør osv, men det er muligt der skal lidt rens igennem motoren på indsunings siden og evt dyse renser.

Vil nu mene at en Stc nok skulle kunne køre 10km/l når man suser 300km på motorvej, alt andet vil da være noget skidt :wow:

Motoren er en ombytter fra den gamle motor, den er 2-3år gammel max, og fejler intet. begge er 2.3L


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team