Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 17:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2011, 19:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
grydesvamp skrev:
Icon: det var også der vi andre startede, ;) jeg kan sagtens finde 117 ting på min gamle lada-turbo der er lavet ret åndsvagt dengang ( som jeg pt ikke gider rette da den køre fint nok..) men hvis jeg skulle lave noget lignende igen i dag ville jeg nok gribe tingene lidt anderledes an.

Møffe: jeg siger ikke at man skal følge den bog slavisk men der er mange gode dokumenterede fif der sammen skulle give et bedre resultat.. Jeg kan sagtens følge dig i at man kommer langt hvis man laver noget der teknisk set ser godt ud, der er vi nok alle mere eller mindre startet.. ;)

men hvorfor ikke bruge noget af den viden som andre har brugt oceaner af tid på at udregne/teste og dokumentere.. ? :wink:

Har du forresten læst omtalte bog ? :up:


nope har ikke læst bogen, jeg kikker meget på hvad folk har, og hvad de har fået ud af det, ofte er der ikke nogen design messig sammenhæng i mine øjne, da mange kan nå ca samme efekter på vildt forskellige måder.

men hvis du byggede din lada med den viden du havde nu, er det så en garanti for du ikke om 5 år siger det sammen igen?

hvorfor er alle f1 biler feks 100% ens, hvorfor bruger de hver især tid på optimering hvis resultatet udregnet burde være det samme :wink:

men jeg kan da nemt se hvor du vil hen, jeg siger ikke der er noget forkert i det.

IQS skrev bare at hvis det var lavet korrekt så var det bedre, men hvordan finder man så ud af om det er lavet rigtig/forkert ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2011, 19:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
start med at bestem hvor i rpm moment og topydelse skal ligge. så kan der regnes på det. længde og dia på rør, vil samtidig være afhængig af flow og knaster.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2011, 19:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nu er en af verdens vildeste(har ikke set nogen lave mere effekt) 4agte jo lavet i dk.
Den laver max hk ved 9000rpm, det kunne være skægt og se hvad en bog sagde, men hensyn til hvordan manifold skal se ud, og hvor lange rør skal være....

Er 99,9% sikker på at den IKKE kommer frem til samme resultat, som den de kører med, men sikkert forslå det som mange andre kører med rundt omkring i verden, som laver ca 85hk mindre ved samme ladetryk..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team