Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ja spørgsmålet går i korte træk på.

jeg har en 1.6 Kadett E. Den er for et par år siden betalt fri til at køre med en 1.8 8V, samt gsi skivebremser hele vejen rundt, og ABS.

Nu går jeg med tanken om at smide en 2.5 V6 i denne Kadett, men det kræver jo at jeg først betaler den fri til en 2.0 16V. Som sagt er bremserne allerede monteret og betalt fri, så det er kun motoren der skal registreres med i ombygningen.

Når dette er gjort, må jeg så tune videre på min 2.0 16V motor, eller smide en 2.5 V6 i, så længe jeg holder mig indenfor de 20%?.

Eller frafalder denne mulighed når bilen oprindeligt er en 1.6'er der er betalt fri til 2.0 16V'eren?...

For med en oprindelig 2.0 16V er der jo ingen problemer med det.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Normalt når du skifter en motor ud inden for 20% reglen er det jo et nej. Men i og med at du ombygger den komplet til 16V i drivlinjen så går den hen og bliver lidt tricky. Der tror jeg sgu det er færdselsstyrelsen der skal svare på det.
På den ene side så burde du må fordi den nu er komplet 16V bestykket. Men på den anden side så er det jo stadig kun en 1,6 med andre dele...

Titel:
Medlem

Ja det er jo lige det med hvordan de vil vælge at tolke det. Om den så står som en "ægte" 2.0 16V man kan tune op til de 19,999% eller om den står som en 1.6'er der bare er betalt afgift af for at få lov at smide en motor i der har mere end 20% effekt. jeg synes bare at ordlyden "at betale en bil fri til en 2.0" fortæller mig at bilen på papiret nu er en 2.0 med al dens udstyr.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
I betragtning af alle de strammere regler så kunne jeg forestille mig at det er en 1,6 der er betalt fri og dermed ikke må gøres mere ved. Selvom den er identisk med en anden typegodkendt model.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time