Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 sep 2010, 17:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2010, 22:13
Indlæg: 74
Geografisk sted: Jylland
Hej gutter..

Jeg har et lille projekt igang, og jeg skal bruge en benzinregulator, som skal levere ca. 10-12 bar i sommerperioden og 5-8 bar i vinterperioden. Årsagen til det høje tryk er fordi der skal pumpes flydende gas (LPG).
Så er der nogen der kender en justerbar regulator som kan levere trykket, eller en der kan komme til det v.h.a. en kraftigere fjeder?? - det skal selvfølgelig ikke være alt for bøvlet at udskifte fjeder, hvis det bliver nødvendigt.

Hvor meget kan en alm. in-line pumpe egentlig syge(self-priming)?? tænker på, hvis pumpen ikke er helt fyldt med væske, eller hvis der er luft i sugeslangen.

Jeg har ikke meget lyst til at montere pumpe inde i tanken, hvis nu pumpen dør og skal skiftes er man jo nødt til at tømme tanken helt :(


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 02:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
regulatoren leverer intet, den regulerer!
hvad tryk har du i tanken? er du sikker på der er noget at bruge pumpen til? for mig lyder det ...øhh spændende det du har planer om. fortæl lidt mere.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 09:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Behøver du overhovedet pumpe med LPG?

Lige netop gas besidder den sjove egenskab at den køler alting ned, og feks en bensintryksregulator er nok ikke det sikreste valg til LPG.

Skal du køre indspøjtning i flydende form?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 14:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2010, 22:13
Indlæg: 74
Geografisk sted: Jylland
Planen er at lave indsprøjtning med flydende gas.
Gassen skal være på væskeform når den indsprøjtes, og det er derfor jeg er har brug for at hæve trykket i forhold til tank-trykket. Hvis ikke jeg hæver trykket vil der komme bobler i væsken - især når det kommer op til dyserne, hvor der er relativt varmt. Og når der er bobler/små luftlommer i væsken, kan man jo ikke indsprøjte den rigtige mængde :!:

Kogepunkt for LPG:
Billede

Systemet vil være nogenlunde samme princip som Vialle anvender i deres Lpi-setem, bare med en enkelt ECU som styrer både LPG og benz/E85
http://www.vialle.nl/producten/lpi.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 14:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvilken gas vil du bruge? hvilke dyser, regulator og pumpe vil du bruge?
det er en spændende ide. men fra ideen og til et godt resultat, bliver der i mine øjne et langt stykke arbejde/udvikling.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 15:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2010, 22:13
Indlæg: 74
Geografisk sted: Jylland
#søren
Har du slet ikke læst mine spørgsmål som er i starten..?! Altså! Det med gastypen/gasblandingen afhænger af hvor man køber den. Primagaz i DK kan(så vidt jeg husker) levere 100% propan, mens andre leverer en blanding af propan og butan. I fx. Tyskland er der forskel på blandingen ved sommergas og vintergas. Faktisk koster gassen ikke meget i Tyskland - pt. er det ca 0,63€ pr. liter incl. moms, afgifter og hele baduljen :grin:. Dog vil der være et merforbrug på ca 10-15%
Nåh ja.. Og så er der lige octantallet.. Det ligger på ca 110 :grin:

Jeg regner med at bruge dyser fra vialle - de største pt. kan gi nok til 65 hk pr. stk. (ikke meget, men man kan jo bare montere 2 pr. cyl)

Måske kan jeg bruge vialle's regulator, men det er kun hvis den er med 1:1 tryk ratio. Og så skal den self. også have en tilslutning for manifold-tryk, fordi det er en turbomotor jeg har.
- Derfor vil jeg gerne have et alternativ til vialle-regulatoren. Så er der nogen der kender en brændstofregulator, som kan modificeres til 10+ bar :?: :?:
Det er faktisk meget svært at find specifikationer på vialle's stumper - især brændstofregulatoren :damn:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 16:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at kig lidt nedad. dvs meget ned! som til austratien. der kører der flere turbo biler på gas. vil tro at merforbruget bliver noget højere end det du beskriver. er det noget du vil køre på vejen med?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 16:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2010, 22:13
Indlæg: 74
Geografisk sted: Jylland
Ved godt, at lpg er meget brugt i Australien 8)
Det er faktisk meget brugt i hele Europa også, lige bortset fra Danmark. Og det er politikernes skyld :grr:
Meen, der måske udsigt til, at det bliver populært igen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team