Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

luske skrev:
TB206HDI skrev:
HenrikGM skrev:
Hvorfor vil man feks på en turbobil have 3 forskellige maps, beregnet til 3 forskellige tryk? Giver det ikke sig selv, at man kan køre bilen ind til det høje tryk, og så skrue den ned??

Jeg er nok klar over at der er blærerøvsværdi i så mange features som muligt, og det kan have en vis berretigelse i sig selv, men findes der et godt argument for at gøre det?

Altså udover et tripple map der alene er brændstofbaseret, feks et skift mellem 92 og 99vpower og E85 (som i almindelig handel varierer så meget i sammensætning at AFR svinger +10% alene som følge af variationer i blandingsforholdet!)

Jeg kører med dobbelt program i min HDI, et med begrænset moment og et med fuld moment. en 206'er er så svær at styre om vinteren hvis der er 430Nm ved 2200 rpm. ;)

+ mit ene program har launchcontrol.

tør man spørge på hvilken styring ?? (lidt relevant for trådstarter måske :wink: )

MVH Luske

Ganske normal (or original) Bosch EDC15C2 HDI motorstyring.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ok :D

hvordan skifter man så map ?? skal man igang med laptoppen eller kan det gøres nemmere ??

MVH Luske

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time