Dennis_larsen skrev:
Okay jeg kan godt hører at der er mest holdning imod at man deler hele vejen op.
men nu ham jeg snakkede med der sagde jeg ikk måtte dele op, sagde det var meget vigtigt at den kunne udligne mellem de 2 kammre.! er der noget i det eller er det bare snak fra de varme lande..?

Captain Slow skrev:
nu har vi bare gjort som "de fleste siger"
men hvis man udligner, går ideen i en puls manifold så ikke op i hat og briller ?
Jo, så går det op i hat og briller!
Puls split manifold skal være delt hele vejen. Grunden til at at vi ikke kører med to WG er pladsen, prisen og som dykkerdahl nævner arbejdet ved at justere to wg ind.
Istedet anvendes én WG. Når der kun anvendes en wg så skal rørene selvsagt være adskilt helt frem til ventilen. Collektoren til WG fremstilles således at skillevæggen stikker lidt ud og først files helt til (minus spillerum for varme) når WG prøvemonteres. Så har vi komplet pulssplit.
@Dennis, Hvis en person siger at der skal være fri passage under ventilen for at trykudligne for best mulig spoolup og lavt modtryk, så har vedkommende højst sandsynlig fået prinicppet, formål og opbygning helt galt i halsen.
Eneste tidspunkt man kan snakke om at pulssplit manifold skal åbne sig igen er hvis man er i den grøft af holdning/religion at topeffekt kan øges i top rpm ved single entry (vi er ude i ekstremen her) Det er de absolut hardcore nørder som så bygger manfifold med systym/actuator til at styre manifoldens collektor så den automastisk skifter fra pulssplit til single entry i de helt høje omdrejninger. Det er selvsagt et større ingeninør arbejde i kollektoren. MEN de har STADIG todelt hele vejen og INGEN trykudligning under lave og mellemhøje rpm. Når vi snakker drift og til jeres formål, så er det her helt ude af proportion at snakke trykudligning i det perspektiv og hvis i vælger at følge personens råd om at trykudlinge "for good" i hele rpm-spektrummet, ja så taber i hele princippet på gulvet. Ovennævnte med sådanne "variable" kollektore er kun for gale svenskere som laver pioneer arbejde i garagen.
Hele pointen ved pulssplit er at FJERNE trykudligningen af årsag at STYRKE pulserne ind på turbinehjulet. Du får samtidig den næsten vigtigste BONUS med lavt modtryk, samt mindre ketchup effekt. Hvis der er åben under WGventilen taber pulssystemet selvsagt pusten.
Mit råd til jer Dennis er som sagt at få svejst skillevæg hele vejen frem til og under ventilen. Det er de bedste og nemmeste arbejdstimer du kan give ud for hurtigere ladetryk. Ingen anden feature end "true" pulssplit manifold (og selvfølgelig turbo som understøtter med Twin Scroll) hjælper til hurtig spoolup tid og til jeres udfordringer ved drifting.