Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2010, 22:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Er det her noget jeg kan bruge til noget?

Er ikke helt skarp i at læse og forstå engelsk.

http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?t=1360&f=13

Skal siges det er samme motor som min !

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2010, 07:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nu har jeg kun lyn-læst artiklen, men så vidt jeg kan se skriver han at du skal lave ventilsæderne, rense porten, og ellers lade den være.

Han skriver også at porten er ufølsom overfor ændringer i form, klar indikation på at han ikke har spottet problemet, og/eller porten allerede er for stor fra starten. Men svært at konkludere på, da han flower ved kun 10" vakuum.

Det kunne være sjovt at plotte portens flow ifht det motoren skal bruges til, og se hvad motoren faktisk kan trække ind. Hvem siger at porten skal gøres større?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2010, 08:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:
Nu har jeg kun lyn-læst artiklen..

...og jeg har bare lige skannet ned over den. Men hvis det er nok "portning" til at motoren laver næsten 100hk pr liter, skal man nok op på "expert" niveau for at hente mere ved portning. Går ud fra det er det viste let pudsede topstykke han bagefter måler til 131hk på en 1360 motor.

Under alle omstændigheder er det topstykke jo udviklingsmæssigt adskillige generationer bedre end det i videoen denne tråd startede med. Dvs fabrikken har lavet et meget bedre forarbejde og derfor er det også noget mere vanskeligt for en amatør at lave nogen væsentlig forbedring af flowet. Nydelige fransk ingenørkunst. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team