Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jun 2025, 23:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 nov 2009, 18:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
gode råd, for og imod ?

husk jeg har rimelig kort akselafstand.

meninger om chevy 12 bolt bagtøj ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2009, 18:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Blad eller skrue fjedre???

Det bestemmer jo en del!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2009, 18:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
skruer,, men det er jo i grunden ligemeget.

bilen er født med 4-link

må hellere lige tjekke regementet om ladderbares er go eller nogo i outlaw ;-)

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Senest rettet af Captain Slow 30 nov 2009, 19:01, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2009, 18:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ja frit valg men kun til four link.
Ladderbars virker mig bekent kun på bladfjedre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2009, 18:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
hvorfor dog det ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2009, 19:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Huskede helt forkert.
Begge dele kan bruges til skruefjedre.

Lige umiddelbart ville jeg foretrække en four link.
Sidst jeg så en ladderbar på en almindelig bil var på en Landrover.
I sidste ende kommer det an på hvor meget plads du har.

Og hvor mange justerings muligheder du vil have.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2009, 19:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
fra nettet.......... ->Which one is best for my application Selecting a fourlink or ladder bar suspension

Benefits of a FOURLINK:
The improved suspension adjustability is the greatest benefit and can shorten quarter mile times, or more specifically, 60 ft. times through fine tuning of the instant center to yield an optimal percentage of rise for varying track or traction conditions. They are well suited for short wheelbase cars that have minimal clearance from the rear axle centerline to the drivers seat. They are also well suited for Street Rod and Pro Street applications where uneven road surfaces are encountered which can be compensated for by running the bars in a parallel fashion.

Benefits of LADDER BARS:
A Ladder Bar suspension is a substantial improvement over a stock suspension that may utilize a pair of leaf springs or trailing arms and helps eliminate spring wrap-up on leaf spring equipped cars. It is quite easy to install and maintain, and typically requires fewer floorboard modifications. Adjusting a pair of ladder bars is quite easy due to the fact that there are only adjustment holes at the front of the bar. The remaining adjustment is in the lower portion of the bars and is for returning the pinion angle to its correct position at 1 to 2 degrees nose down in relation to the driveshaft.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2009, 20:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
been there read that :grin:
vi jyder har også google :ha:

søger "hands on" erfaringer :)

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team