ae86 skrev:
MOPAR skrev:
jeg ville lige høre om der var nogen som er bekendt med et sted man kan købe wheelspacer hvor man laver bolt mønster om...
jeg skal bruge nogle som går fra 5x114,3 til 5x112...
nogen der ved hvor man finder sådan noget henne???
jeg mangler også en komplet gevind undervogn.....
hva bil den kommer fra er ikk så vigtigt det vigtige er den skal passe på min spindel/nav....
der er ca 48mm mellem bolte ved nav og den er ca 36 mm tyk der hvor nav og fjederben samles.......
top skal være med gevind og møtrikker . om der er 3 el 4 møtrikker betyder ikk noget..,,,
mit problem er der findes ikk gevindundervogn til min model derfor må jeg tilpasse mig noget andet...
nogen der kender til noget jeg kan bruge??
Det kunne måske hjælpe lidt hvis du gad oplyse hvilken bil og undervognsopbygning der er tale om da det vil gøre det lidt nemmere at finde noget til den, der er også den lille detalje at en gevindundervogn til eg. en Polo hit 1.1 nok næppe finder sig særligt godt til rette i en fuldfed 80'er Mustang .. eller hvad det nu er du køre i ... angående spacer der samtidigt ændre krydsmål så lavede jeg selv dem der sidder på raceren, dengang tegnede jeg dem i 3d cad og drejede dem i hånden .. det er ikke noget jeg gider gøre igen .. men jeg kender en der måske gider og han har desuden det rigtige cnc udstyr til at gøre det.. han har allerede lavet almindelige spacere til et par biler og de ser rigtig fine ud... dem jeg lavede gik fra 4x114,3 til 4x100 og var 50mm tykke (100mm pr aksel) hvilket kun kan anbefales til biler der fra fabrikken har kørt med en ret stor indpresning i fælgen (Stort ET) hvilket generelt er baghjulstrækkere af ældre årgang... og så efter montering af spacere kun benytte sig af "forhjulstrækker" fælge (eller fælge fra nyere baghjulstrækkere med lille ET) da forhjulstrækkere generelt allesammen køre med et lille ET... fidusen er at der findes mange flere fælge på markedet med et lille ET så de er billigere i anskaffelse... derved forsvinder lidt af ideen med spaceren men levetiden på hjullejerne forlænges ret drastisk..
For vores vedkommende så har en AE86'er sikkert været tiltænkt fælge med et ET på omkring 30-40 stykker (hvis dækkene bare skal have en lille chance for at nærme sig skærmkanterne) så når vi køre med forhjulstrækker fælge der har et ET på en 15-20 stykker og så spacerne på de 50 mm så ender vi i om egnen af en 25-40 mm's "reel-spacer" pr side afhængig af fælg ... hvilket er 50-80mm forøget sporvide
Spørgsmålet er om det er besværet værd at få et par custom bygget spacere for aluminium er ret dyrt så inden du har købt aluminium og bolte/studs samt betalt en eller anden for at fræse/dreje dem så er det måske billigere bare at punge ud ved kasse 1 ... det må være rimeligt nemt at finde den model du ønsker for jeg mener der er ret mange større tyskere og japsere der køre med 5x114.3
ja ok det kan du nok have ret i at jeg ikk fik fortalt så meget om hvilken bil og model det er jeg bygger på...
det kommer så nu.. hehe
det er en mazda 626 jeg er ved at lave om på....
jeg skal bruge en undervogn som den på billed
ang spacer.... jeg prøver og sætte 8½ x17 og 10x17 på problemet er der er ikk ret mange der laver et fælg jeg kan lide....
nu har jeg fundet fælgene men de passer så ikk i krydsmål... det må jeg så lave om på hehe...
jeg har andre skærme jeg sætter på så jeg skal have undervogn og fælge på før jeg svejser skærmene på....