Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 16:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Projekt 4agze
Indlæg: 30 apr 2009, 18:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Havede kørt med min 4agze i et par år, da det var ved at være tid til at få den ud og køre STD igen.
Lige inden jeg gjorde dette, fik den lige sidste omgang klø.
Hvilket resulterede i en masse røg, og motoren var lige knap så tjep.

Min vudering var en ny toppaknng, da den gamle har siddet i siden fabriksny, så den var sikkert godt mør.
Nu fik jeg lige tid til at skille den ad. Og Da jeg fik toppe af så den virkelig sund ud. Og det så netop også ud til at toppakningen var gået, ved en oliekanal på tryksiden.

Men nu vged nærmere inspektion kan jeg se at stemplerne ser en anelse brændte ud på indsugnings siden, og der er lidt ridser i cylindervæggene (dog ikke mærkbart med en negl)..

Mon ikke det ville være ret det smarteste lige og få stempler ud og være sikker på der ikek er sket noget i det tilfælde her ?

Kan ikke smide billeder op, min quota på 2 mb er opbrugt ???
Kig her i stedet http://zakko.badenudist.dk/#0.0


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2009, 19:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
:tooth: det har gnitret lidt.
Jo ud med stempler og kig dem godt efter.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2009, 19:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Supra MK4 skrev:
:tooth: det har gnitret lidt.
Jo ud med stempler og kig dem godt efter.


:gnaek:
Det må jeg hellere lige prøve på i morgen.
Lige inden jeg smuttet hjem fra værkstedet, fyldte jeg en halv kopfuld diesel i hver cylinder som alle stod i midt. Efter en time var cylinder 4 tom. Og de 3 andre var stadig godt fulde, så er lidt spændt på at se diesel standen i morgen.

Er det ikke normalt i udstødningssiden af stemplet, og ikke indsugning siden som her, der "Gnitrer" enlig ? =)

Mvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2009, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
tror det Finn mener med "gnitre" er at den har kørt på/udover kanten af tændingsbanken , det kan give "sandblæste" overflader overalt i forbrændingskammeret

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2009, 11:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Aah okay. Troede bare sådan noget forekom primært omkring udstødnngssiden. :)

Nu har jeg fået stemplerne ud,
Først og fremmest ser krumtappen ud som ny.
Og leje sølerne er stadig i den matte grå farve, så der er slet ikke tegn på slid eller haveri her.
Hvilket er en lettelse, da sådan en 42mm krumtap løber op i en del penge, ved toyota :)

Cylinder væggene har på 1 og 4 har ridser, der kan mærkes med en negl. Regner med at give det hele en tur med en boremaskine og en honer.

Spekulere i at skaffe udmåler grej til at finde ud af om cylinderne er ovale, men er der en grund til dette når blokken kun har kørt 70000 ?

Nå men stemplerne derimod er lidt noget skidt.
1 og 4 er lige til at kyle ud ! og stempelringe her på er også knækkede.
2 ser visuelt rigtig sund ud
3 har en lille bitte smugle ruflet overflade, men det stopper på kanten af stemplet, og går ikke ned af siden.

Ligner det ikke 2 nye stempler og 4 sæt stempel ringe ?
Eller nærmere 4 nye stempler ?

Billede opdatering på
http://zakko.badenudist.dk/#0.8


Mvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2009, 11:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg havde fået blok boret(mener det er 200/hul), og så 4 friske overstørrelse stempler i...
www.motorimport.dk har dem på lager..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team