Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 17:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Det var fanme smart

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
møffe skrev:
Runesm skrev:
møffe skrev:
needspeed skrev:
Den har 125 hk og kæde :reading:
115/125hk og kæde. der er 2 modeller. 1,8 kan dog ændres til flere hk med knastere fra bla 2,0 modellen og en tur med dreamscience.

Hvad er dreamscience?
det er GUD inden for ford tuning for tiden. glem alt om eftermontering af anden ecu. std ecuén kan det du skal bruge.

altså lidt ala ECtune til de gamle honda'er? man går ind og programmere den den originale ECU om?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
michael f skrev:
møffe skrev:
Runesm skrev:
møffe skrev:
needspeed skrev:
Den har 125 hk og kæde :reading:
115/125hk og kæde. der er 2 modeller. 1,8 kan dog ændres til flere hk med knastere fra bla 2,0 modellen og en tur med dreamscience.

Hvad er dreamscience?
det er GUD inden for ford tuning for tiden. glem alt om eftermontering af anden ecu. std ecuén kan det du skal bruge.

altså lidt ala ECtune til de gamle honda'er? man går ind og programmere den den originale ECU om?
nu kender jeg ikke ECtune. men kender lidt til DS (dreamscience) og den kan sq mange ting. om ikke alt det man skal bruge. i UK bruger de stadig den std ecu når de montere spjælde på en ST150, de flytter bare Egas over og så er den kørende. så ja. super lækkert og smart.

Titel:
Medlem

med ECtune kan man ændre VE tabeller, tændingsmap osv.. som jeg har forstået det, lodder man nogle ledninger på i styrboksen, kaster lidt elektronik ind, og så har du en RS232 port som du kobler op til en bærbar med ECtune software på, og bingo = programmerbar styrboks..

jeg kender det heller ikke, har aldrig arbejdet med det, har bare snakket med en gut der var ved at bygge en honda styring på hans golf 2 16v, men han er også honda mand til fingerspidserne.. jeg aner ikk om den nogensinde er kommet ud og kører, og det er vist kun start 90'er udgaverne det kan lade sig gøre med..

det var mere om man kunne ændre VE tabeller osv med DS

Titel:
Mester Medlem

tænding,benz om den skal have launch control,etc. mener den kan ALT det der skal til. flytte begrænsere etc. man skal bare tilslutte den det std service stik i kabinen og gå amok.

min kammarat er godt igang med det på hans (dog med karsten kjelsen som programmør) http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=129690

men det man gør er at hente std mappet over på DS og derefter ligge en af 3 over eller lave sit helt eget. så ja, den giver muligheder for vi der ikke er tilfredse med eftermonterede løsninger på nyere biler. jeg venter feks på at de bliver helt færdige med en controler til min fiesta 1,6 tdci så vi kan se hvor langt den kan komme til at køre på en liter diesel. er jo altid sjovt når 22km/l ikke er langt nok.

Titel:
Medlem

nej, det er netop et problem med udskiftning af bokse på nye biler, med CAN-bus, osv.. programmering af orignal boksen er mange gange vejen frem.. jeg kan hører det lyder lidt som en OBD tuning som landberg også foretager på vag biler..

Titel:
Mester Medlem

michael f skrev:
nej, det er netop et problem med udskiftning af bokse på nye biler, med CAN-bus, osv.. programmering af orignal boksen er mange gange vejen frem.. jeg kan hører det lyder lidt som en OBD tuning som landberg også foretager på vag biler..
det er så IKKE en obd tuning, og hvis du engang snakker med karsten kjelsen så må du ikke nævne det ord for ham :lol: :lol: det er ihvertfalder hvad jeg har fået af vide af de forskellige.

Titel:
Medlem

princippet ligner OBD tuning.. du går ind via bilens OBD stik og retter på nogle parametre..
men jeg kan godt se det kan en del mere, og hvis jeg havde en fårt, var det da helt sikkert et must :)

Titel:
Mester Medlem

ved min kammi der har den i linket, har takket nej til at have controleren selv. han er bange for at pille i noget der ikke skal pilles ved. men syntes det er fantastisk at de kan gøre alt genneem sådan en simpel enhed, til en ret latterlig pris. og har set hans effektkurve etc og det er et stykke supert arbejde de kan gøre med den. så ja. det er da et must at have når man ejer en ford der er ny nok til at blive REmappet så simpelt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time