Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 19:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2009, 00:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
Wildert skrev:
[Nåh, men konklusionen er vel: Ronnie - ud af busken - vi skal høre mere :-).


Jamen der er jo ikke så meget at sige til det! :D

Bilen skal opbygges efter GrA trim - (så meget som jeg nu har råd til) - og det findes der en homologeringsattest på. (Faktisk også en til GrN)

Og det fordrer jo implicit - bur, sæder, seler, ildslukningsanlæg osv osv.

Men derudover vil der jo også blive foretaget en række mekaniske konstruktive ændringer - deraf rallysynet - således at de ændringer der afviger fra detailforskrifter for motorkøretøjer, kan accepteres af synsmanden, efter at DASU har sagt ok for dem.

Med henblik på fuldsvejsning - så har jeg ladet mig fortælle at det vil være en fordel at montere buret først - isvejst - inden jeg fuldsvejser resten af karrossen. Så det bliver nok rækkefølgen - efter jeg har fået udbedret det rusthelvede jeg har opdaget.

Og tak til Morten VJ for de dejlige optimistiske ord, citat
" Du kan roligt regne med doppelt så meget rust, og tæring end det billederne viser." :D

Jeg er hermed klar til at gå i krig med det rust helvede! :lee:

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2009, 05:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Citat:
Men måske problemet er at jeg opfattede det som at du mente at karossen meget nemt ville blive skæv af sømsvejsningen? Og det mener du måske ikke?
Spørger bare lige for at være sikker her .


Hvis man tænker sig lidt om inden man brænder skidtet sammen, så vil jeg mene at risikoen er minimal/ikke eksisterende.

Kode:
Og tak til Morten VJ for de dejlige optimistiske ord, citat
" Du kan roligt regne med doppelt så meget rust, og tæring end det billederne viser." 


Det er vel bedre at være realist, end håbløs optimist.
Og jeg er så tit blevet skuffet, af et hul på størrelse med en femmer,
blev til udskiftning af plade på størrelse med et A4 ark :grr:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team