Du anvender ellers teorien som om spolen så en sinus. Alene nævnelsen af de 267hz signalerer vildspor her.
Glem din frekvens. Se istedet på U og I s forløb når du henholdsvis tilslutter og afbryder spolen(og glem bare sekundærviklingen).
Prøv engang at sætte en induktionsfri modstand i serie med din tændspole på din bil, og scope så strømmen i spolen. Prøv så at måle dig frem til spolens værdier uden spænding, og regn den ud med 267Hz og sammenhold det med hvad du måler. Det passer af H til, groft sagt.
Forholder du dig derimod til stigetiderne, så passer det igen. Mål det, hvis du ikke tror på os.
Forkert teori anvendt korrekt er ligeså galt som korrekt teori anvendt forkert.
PS; Der er noget omkring det CDI tænding der nok skal opfriskes hvis detaljerne skal med, men du har ret i at man bruger en kondensator.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!