Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 feb 2009, 15:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jeg køre med 1 bar på 1.8 motor, standart turbo, og middel stor intercooler og rør, og en stor rød BOV hvor der står RH motor sport.

Jeg har fundet ud af at hvis jeg piller slangen af til BOV'en så kan jeg næsten beholde trykket på motoren ved hurtigt gearskift med dog ikke uden lyd fra luften der fare tilbage gennem turboen......
Der står skrevet meget rundt omkring både for og imod.
Det er en klar performance med den min. tøven.

Spørgsmål: Tager turboen meget skade af dette?

_________________
Nissan 200sx


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2009, 18:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2008, 11:44
Indlæg: 103
I en længere periode kørte jeg uden med 1 bar på en godt brugt bil/turbo og i en kortere periode på en anden bil med 1.9-2.1 bar uden at jeg bemærkede noget andet end dejlig chatter :tooth:
Begge biler fungere osse som hverdagsbiler.. ikke udelukkende ræs.

_________________
Med venlig hilsen
Jan


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2009, 19:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
dykkerdahl skrev:
Jeg køre med 1 bar på 1.8 motor, standart turbo, og middel stor intercooler og rør, og en stor rød BOV hvor der står RH motor sport.

Jeg har fundet ud af at hvis jeg piller slangen af til BOV'en så kan jeg næsten beholde trykket på motoren ved hurtigt gearskift med dog ikke uden lyd fra luften der fare tilbage gennem turboen......
Der står skrevet meget rundt omkring både for og imod.
Det er en klar performance med den min. tøven.

Spørgsmål: Tager turboen meget skade af dette?


Ikke godt for turbo. Din BOV er for stor til dit setup, så den slipper for meget ud.......Med rigtigt valgt BOV flow, så blæser luften ikke retur igennem turbo, og den taber ikke trykket mellem gearskift. Det snupper kun det der er i overskud. Restriktor i BOV er hurtigt fix. Kig på fjerdertryk/areal tager længere tid, men burde med for helt optimal fut i fejemøjet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2009, 21:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Okey! jeg har set lyset, jeg vil prøve at drosle min BOV lidt ned.....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2009, 10:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2008, 11:44
Indlæg: 103
tror vist jeg læste alt andet end det der faktisk stod i spørgsmålet hehe.. pardon, og svarede derefter :damn:

_________________
Med venlig hilsen
Jan


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2009, 11:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
Ikke godt for turbo. Din BOV er for stor til dit setup, så den slipper for meget ud.......Med rigtigt valgt BOV flow, så blæser luften ikke retur igennem turbo, og den taber ikke trykket mellem gearskift. Det snupper kun det der er i overskud. Restriktor i BOV er hurtigt fix. Kig på fjerdertryk/areal tager længere tid, men burde med for helt optimal fut i fejemøjet.


Har set mange og hørt om mange der har kørt uden BOV ved tryk på 1 bar eller der under og lavet omkring 200 hk, små motor.

Ingen af dem har smadret en turbo i nu.

Så i min verden, så er det både hip som hap. Ingen kan frembringe beviser på at turboen bliver smadret, men masser kan hive HKS bladre frem og sige at BOV er godt...

Kørte med BOV på turbo starlet pga. lyden og for at finde en der kunne få systemet til at være lydløst ved alm del last...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2009, 12:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2008, 11:44
Indlæg: 103
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:
Ikke godt for turbo. Din BOV er for stor til dit setup, så den slipper for meget ud.......Med rigtigt valgt BOV flow, så blæser luften ikke retur igennem turbo, og den taber ikke trykket mellem gearskift. Det snupper kun det der er i overskud. Restriktor i BOV er hurtigt fix. Kig på fjerdertryk/areal tager længere tid, men burde med for helt optimal fut i fejemøjet.


Har set mange og hørt om mange der har kørt uden BOV ved tryk på 1 bar eller der under og lavet omkring 200 hk, små motor.

Ingen af dem har smadret en turbo i nu.

Så i min verden, så er det både hip som hap. Ingen kan frembringe beviser på at turboen bliver smadret, men masser kan hive HKS bladre frem og sige at BOV er godt...

Kørte med BOV på turbo starlet pga. lyden og for at finde en der kunne få systemet til at være lydløst ved alm del last...[/quote]

ja tak

_________________
Med venlig hilsen
Jan


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2009, 17:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
klyfax skrev:
lydløst ved alm del last...


Hvaba?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2009, 17:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Runesm skrev:
klyfax skrev:
lydløst ved alm del last...


Hvaba?


Ik sige noget, holde kæft fra BOVen. Altså ik noget pift når man bare cruiser i byen på landevej eller motorvej.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team