Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 20:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 okt 2002, 10:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Jeg går og leger med tanken om at skifte min nuværende bil ud med en Calibra Turbo.

Har nogen af jer (herunder Bindegal og Claus A) erfaringer med om C20LET motoren og 4 hjulstrækket kan holde.

Jeg er klar over problemstillingen med topstykket, men ellers hvad kan der så være galt med dyret.

Nogen idéer om hvad en sådan bil kan koste i afgift?

På forhånd Tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2002, 17:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Hej
Jeg har ingen erfaringer med holdbarheden da jeg ikke er
så langt med mit projekt og min er oprindeligt en 2WD C20XE.
http://www.c20let-forum.de/ diskuteres
alt LET flittigt, hvis du gider at læse tysk.
Problemer er der, men det kan der jo være med alle biler.
Det er under alle omstændigheder en fantastisk maskine.
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2002, 23:02 
Du skal påregne udgiften til en ny (forstærket?) kobling og en renovering af turboen når du køber dyret.
Koblingen er som regel næsten væk når man køber bilen brugt. Det koster hurtigt 10K eller mere ialt.
Turboen er som regel træt og bruger lidt olie+booster ikke optimalt. Det koster 3.000 at få den renoveret, så er den god for 100.000km igen.

Ellers skal du bare sørge for at dine for/bagdæk er samme størrelse (helst +- 1 mm mønster) og holde lidt øje med dæktrykket. De tilfælde hvor 4wd´en går i udu skyldes det forkert dækmontering. De SKAL være ens, og sørger du for dét så holder 4wd´en evigt...

Smart er det jo i øvrigt at dine fælge fra V6´eren passer lige over, smart ikk?
:-D

Jeg endte med at betale 87.500 i afgift, men det var unomalt lavt p.g.a. bilens dårlige stand og det var en lang, hård kamp.

Køb i stedet en bil der er i orden og lån nogle alm.sæder, analogt ur osv osv. hvis den har alt luksus-grejet.

Du kan være heldig at finde et pænt eksemplar i DK uden afgift til under 40.000 hvis du er tålmodig. Bilen skal være så original som muligt, ikke noget med smarte skørtesæt og mystiske hjemmefuskede forsøg på tuning.
Katalysatoren mangler ofte, og koster ca. 5.000 hvis du ikke kan finde den brugt :-(


Top
  
 
Indlæg: 14 okt 2002, 13:07 
Hej Buus

Hvad mener du med problemstillingen med mht. topstykket??

Hvor meget giver I, i forsikringen på en c20let-bil??

Mvh. JH


Top
  
 
Indlæg: 14 okt 2002, 16:07 
Hej.
Der findes 2 forskellige 16 toppe.... fra KolbenSchmidt og et fra Cosworth. Det fra Cos er bedst...de andre kan godt finde på at revne! Ikke nemt at finde!!!!
Mvh. Flemming


Top
  
 
Indlæg: 16 okt 2002, 08:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Jeg mener at have helt styr på KS og Coscast topstykker.

Jeg tænker mere på "alle" de andre ting som man skal være opmærksom på ved køb af en C20LET 4x4.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2002, 16:12 
Det syntes jeg egentlig også du har fået svar på...

Hyp


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team