Du skal påregne udgiften til en ny (forstærket?) kobling og en renovering af turboen når du køber dyret.
Koblingen er som regel næsten væk når man køber bilen brugt. Det koster hurtigt 10K eller mere ialt.
Turboen er som regel træt og bruger lidt olie+booster ikke optimalt. Det koster 3.000 at få den renoveret, så er den god for 100.000km igen.
Ellers skal du bare sørge for at dine for/bagdæk er samme størrelse (helst +- 1 mm mønster) og holde lidt øje med dæktrykket. De tilfælde hvor 4wd´en går i udu skyldes det forkert dækmontering. De SKAL være ens, og sørger du for dét så holder 4wd´en evigt...
Smart er det jo i øvrigt at dine fælge fra V6´eren passer lige over, smart ikk?
Jeg endte med at betale 87.500 i afgift, men det var unomalt lavt p.g.a. bilens dårlige stand og det var en lang, hård kamp.
Køb i stedet en bil der er i orden og lån nogle alm.sæder, analogt ur osv osv. hvis den har alt luksus-grejet.
Du kan være heldig at finde et pænt eksemplar i DK uden afgift til under 40.000 hvis du er tålmodig. Bilen skal være så original som muligt, ikke noget med smarte skørtesæt og mystiske hjemmefuskede forsøg på tuning.
Katalysatoren mangler ofte, og koster ca. 5.000 hvis du ikke kan finde den brugt
