Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jun 2025, 07:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked

Er der et klogt hovede der lige ved hvilken olie der kan bruges i en vw 6trins gearkasse. Skal nok være rimelig tyk.

Data: gearkassen stammer fra en Golf 4 1,9tdi 115hk. Koden er DRW

Problemet er at de skide vw gearkasser er lavet til at køre med dueal mass svinghjul :damn: , så når man smider et massiv svinghjul begynder kasse at støje som lagde der 5 løse lejre i olien. :grr: :damn: det høres kun når den står i fri gear eller ved lave omdr uden belastning.
Castrol Taf-x 75/90 er rigtig god, men fjerner bare ikke støjen. Har fået at vide at en tykker olie kan tage en del af det (ikke det hele, urealistiske vidunder midler findes jo ikke)
Men er der et klog hovede der ved hvilken olie der kan være vejen frem, mærke viskositet osv..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
EN BANAN SKRALD, tager det værste.
Ellers lev med støjgenenen og skru op for radioen.
Eller monter et doppelt masse svinghjul igen.

Hvis det er en fabriks modefikation af den oprindelige bil, så har de måske løsningen, eller det er måske bare såddan det stak lyde.

Olie tror jeg ikke på vil virke.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Jeg ville leve med lyden fra gearkassen, frem for ødelagt : svinghjul,gearkassehus,starter osv osv ...har hørt om biler der gik i brand...
Er et kæmpe problem for vw ( og audi - skoda - seat...) med de dobbelt svinghjul :idea: men det skulle være løst nu....

Titel:

Banan skrald..spænd nu lige hjælmen :damn: Måske virker det midligertidig, men aldrig nogen sinde om jeg vil synke så dybt! :roll:

Men man kan jo vælge forskellige ting, 1 at skrue ned for charmen og smide et std svinghjul i, igen, 2 leve med larmen eller se om man kan finde en løsning..så prøver gerne muligheder af, inden jeg "giver op"..
Men nogle der kender til Red line Heavy shockproof gear oil? Fik den anbefalet af Bruno hansen motorsport, den lyder ikke helt tosset..Men nogle der har kørt med den?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Trold skrev:
Banan skrald..spænd nu lige hjælmen :damn: Måske virker det midligertidig, men aldrig nogen sinde om jeg vil synke så dybt! :roll:

Men man kan jo vælge forskellige ting, 1 at skrue ned for charmen og smide et std svinghjul i, igen, 2 leve med larmen eller se om man kan finde en løsning..så prøver gerne muligheder af, inden jeg "giver op"..
Men nogle der kender til Red line Heavy shockproof gear oil? Fik den anbefalet af Bruno hansen motorsport, den lyder ikke helt tosset..Men nogle der har kørt med den?

Hvilken hjelm???

Hvilken type koblings narv har du nu med eller uden fjedre??

Hvorfor lavede WV et doppeltmasse svinghjul, hvis det ikke er for komfortens skyld.
Hjulet dæmper energien for hver forbrændings takt.
Hvis de kunne finde en billigere løsning, feks. en anden olie tror du så ikke de havde brugt den??
Accepter at din modefikation har givet mere støj, og glem alt om vidunder olier, eller andre midler.

Det er en støj der er mekanisk baseret. og selv ikke den bedste banan skrald kan fjerne støjen

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:

Jo de har lavet det for komforten. At det så bare ikke er bygget til at holde er jo en anden ting. (flere har oplevet defekte svinghjul på std. biler hvis de kører meget med trailer eller camping vogn..

Olien kan aldrig fjerne det, det er heller ikke det jeg søger, men blot om der fandtes en som dæmper støjen lidt. Hvem har ikke oplevet larmende ventil løfter pga for tynd eller for dårlig olie? Er det ikke også mekanisk støj??

Det er med fjedret nav.

Men stopper bare tråden her, der er tilsyneladende ikke nogle der har gjort sig nogle affaringer med denne type gearkasse eller red line olien. Men tak for hjælpen :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
jeg har altid troedet det var selve bananen og ikke skralden der skulle i?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time