Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 mar 2008, 21:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20
Indlæg: 96
plejllejer, har tjækket plejllejerne vender rigtig så de ikke låser krumtapen. det er kun lige når man sætter en ngle på krumtapen når men skal have den i sving. den går stram. der er ingen kompretion på motoren da jeg har pillet gløderørene ud for at det er nemmere at svinge den rundt

ps. håber på svar hurtigt. så jeg kan få startet den op her til aften.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2008, 21:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
T16TØZEN skrev:
plejllejer, har tjækket plejllejerne vender rigtig så de ikke låser krumtapen. det er kun lige når man sætter en ngle på krumtapen når men skal have den i sving. den går stram. der er ingen kompretion på motoren da jeg har pillet gløderørene ud for at det er nemmere at svinge den rundt

ps. håber på svar hurtigt. så jeg kan få startet den op her til aften.

Den må IKKE gå stramt ..
Kan du dreje den rundt med håndkraft .. uden værktøj ???
hvis du kan så må der IKKE være steder hvor det føles somom den går lettere eller med mere besvær .. med andre ord så skal den gå lige stramt hele vejen rundt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2008, 21:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lige stramt hele vejen rundt? hvad med ventilfjedre? desuden vil man næsten altid kunne mærke at stempler vender i top og bund. men ja, man bør kunne dreje motoren ret nemt rundt med håndkraft. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2008, 22:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20
Indlæg: 96
toppen er forresten ikke monteret endu. man jeg rykker stemplerne ud og kikker plejllejerne igennem for at se om de har fået en risse. for så er de ikke tøret ordentligt af for smivs inden de er monteret. det er lige ligesom det er når et stempel er i bund og på vej op igen. 2 af stemplerne er en smule revet kan jeg lige finpusse det op hvis det er det der gør det går lidt stramt.

ps inden jeg afmonterede stemplerne gik krumtapen let som ingen ting


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2008, 09:25 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
Er det nye eller gamle plejllejer ??,da du skriver tørre dem af

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2008, 09:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20
Indlæg: 96
det er nye. det jeg mener med at tøre dem af er hvis der nu er kommer lidt snavs mellem lejet eller krumtapen da jeg monterede dem et lille sandkorn måske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2008, 09:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20
Indlæg: 96
ae86 skrev:
T16TØZEN skrev:
plejllejer, har tjækket plejllejerne vender rigtig så de ikke låser krumtapen. det er kun lige når man sætter en ngle på krumtapen når men skal have den i sving. den går stram. der er ingen kompretion på motoren da jeg har pillet gløderørene ud for at det er nemmere at svinge den rundt

ps. håber på svar hurtigt. så jeg kan få startet den op her til aften.

Den må IKKE gå stramt ..
Kan du dreje den rundt med håndkraft .. uden værktøj ???
hvis du kan så må der IKKE være steder hvor det føles somom den går lettere eller med mere besvær .. med andre ord så skal den gå lige stramt hele vejen rundt


så fik jeg renst det. kan godt tvinge den rundt med hænderne uden værktøj men lidt stramt går den når det er med regn hånd jeg hiver med. men de nye stempelringe skal væl også lige slides til


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2008, 21:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
hvis alt er smurt godt og har været rent så bør det køre.
Er det en ret konstant modstand eller mest for lige at få den til at bevæge sig??

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2008, 20:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20
Indlæg: 96
det er mest for at lige få den til at bevæge sig. jeg har monteret den hale nu og fået den startet op. startede ud med 0,4 bar og gik 0,1 bar op af gangen jeg kunne jo slet ikke holde igen da jeg mærkede mere og mere efter mere og mere skrugen på wast gaten nåede til 0,8 bar i tryk også fes jeg koblingen af ved en dårlig dobbelt udkobling. så nu er det nok en saxs kobling jeg skal have fat i hvad står de til prismessigt til sådan en peugeot 205,er og hvor kan jeg købe sådan en


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team