Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bramming / Esbjerg
Når jeg lige starter bilen har den ingen problemer med at tage omdrejninger. Og den starter perfekt. Men efter et par sek. Så bliver det ringere og ringere, motoren går mere og mere ujævn og den har svært ved at tage gas. Hvis man giver for meget gas dør den bare. Den kan lige køre hvis man er meget forsigtig med pedalen og holder den et bestemt sted. Ellers hakker og hopper motoren helt vild og går næsten ud. Har tjekke diverse stik, og givet alt Slilikone spray selv om alt var tørt. Troede i starten det var benzin trykket. Men er gået lidt fra den igen.

Jeg har optaget lidt lyd fra den om hvordan den lyder. Måske det kan hjælpe nogen til hvad der er galt. Den er svær at holde igang da den er meget meget følsom på gaspedalen, for meget og den dør som i kan høre nogle gange, og for lidt og den kan ikke holde sig selv igang. Nogle gange fare den også vildt op i omdrejninger lige pludseligt.

http://www.megaupload.com/dk/?d=BTE78E5Q

Alt startede en dag for ca. 2 måneder siden da der var meget koldt, ved ikke om det kan hjælpe nogen.

Motoren er en 1,8 16v PL med K-anlæg.

Golf 1 2,0 16v Projekt igang.
Mitsubishi Strada 2,5 TD

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Præcis sådan lød 1.0'eren da motor pumpen skulle suge igennem den el pumpe der sidder nede i tanken, det kunne den ikke, så den fik ikke nok benzin.
1.5 sagde næsten sådan da den fik blokeret regulatoren til benzinen.

Tror du skal måle dit benzin tryk til at starte med. Men jeg er SLET ikke sikker for jeg har ALDRIG rodet med wv motor...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bramming / Esbjerg
klyfax skrev:
Præcis sådan lød 1.0'eren da motor pumpen skulle suge igennem den el pumpe der sidder nede i tanken, det kunne den ikke, så den fik ikke nok benzin.
1.5 sagde næsten sådan da den fik blokeret regulatoren til benzinen.

Tror du skal måle dit benzin tryk til at starte med. Men jeg er SLET ikke sikker for jeg har ALDRIG rodet med wv motor...

Har tænkt på om det kunne være noget med benzin trykket. Men er gået lidt fra den tanke igen da den jo nogle gange godt kan komme højt op i omrd. Jeg har snakket med nogle andre som siger de har haft samme problem og det var selve "indsprøjtnings delen/klumpen" ude på venstre siden i motorrummet som var defekt. Jeg har en ny. Så den vil jeg lige prøve at skifte i næste uge. Denne weekend går nemlig med mine nye Audi 200 Turbo'er. :rock:

Golf 1 2,0 16v Projekt igang.
Mitsubishi Strada 2,5 TD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time