mikkel skrev:
Hejsa,
Jeg skal have skiftet mine topbolte til nogle jeg er "sikker" på kan holde til højt ladetryk.
Men.
min nuværende toppakning, er forholdsvis ny, og jeg tænker så over, om jeg kan udskifte 1 bolt af gangen, eller om jeg burde hive hele topstykket af, chekke toppakningen om den kan genbruges, og så sætte de nye bolte i, som det nu normalt gøres...
Det er en BMW M20 motor.
venlig hilsen
Mikkel Amby.
Hej Mikkel.
Dit forslag til udskiftning af een bolt af gangen er næsten garanti for at topstykket bliver skævt, og så hjælper dyre bolte ikke så helvedes meget mere...
Mikkel; sidst jeg hørte om motoren var tændingen ultra konservativ, og "nul" ladetryk. Topboltene er ikke et problem i dit nuværende opsæt. Gætter du på at nogle dyrere bolte vil fikse et problem du ikke har, eller er der for mange penge på kontoen?
Hvor meget mon cylindrene vrider sig ved at installerere dyre bolte og voldspænde topstykket? Det er slet ikke så lidt endda....
Brug nu det du har først istedet for at introducere nye lommesmerter og nye problemer i et forsøg på at fikse et problem du ikke har.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!