Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 15:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
duckstar skrev:
Jeg havde nøjagtigt samme problem med min potte i sidste uge. Den kørte fint ved fuldlast fra 0 til 0,5-6 bar og op til og inkl. ved fuldt ladetryk (0,8 bar) hakkede den sporadisk i det.

Jeg skiftede tændrør og vupti..... problem løst.

De gamle tændrør var 2 mdr. gamle.


Med kun 2 måneders brug burde tændrørne stadigt se ud som nye (pånær lidt sod aflejninger selfølgelig) og hvis motoren tidligere har kørt upåklageligt med disse rør. ville jeg kikke lidt nøjere på resten af tændingssystemet (først strømfordeler (hvis den har en sådanne) bagefter tændspole(r), herefeter tændings forstærkermodul og tændkabler)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 15:52 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
UPDATE:

På mystisk vis er min bil begyndt at køre bedre, hakker ikke nær så meget, og gør det faktisk kun i 5. gear nu, efter jeg fik den ordnet lidt igår.

Jeg rensede tændrørene, og luftmassemåleren.

Jeg køber dog stadig lige 4 nye tændrør, og et nyt benzinfilter. Så er jeg helt sikker på at den kommer til at køre ordentligt igen.

Kan sådan en chip forresten godt bruge lidt tid på at "indstille" sig? Fik den i, i forgårs. Først nu er den begyndt at køre lidt bedre.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 16:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
ae86 skrev:
...hvis motoren tidligere har kørt upåklageligt med disse rør. ville jeg kikke lidt nøjere på resten af tændingssystemet


Det var et sæt tændrør jeg ikke helt stolede på, så jeg er helt sikker på de var årsagen. Jeg skiftede til et sæt NGK "R" serie rør som løste problemet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team