Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 09:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: lamda cheater
Indlæg: 01 dec 2006, 07:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
hej ..

nogen der har leget med overnævnte .. problemet går på, at jeg vil montere en decat og der sidder en sonde efter katten .. den vil jo så melde fejl hele tiden.. nogen der kender til problemet og har en løsning :?

Dalle - focus rs


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2006, 19:52 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med decat ... en form for atrap eller?

Umiddelbart kan jeg ikke få øje på hvor misvisningerne skulle komme fra med eller uden kat. De partikler en cat opfanger kan jeg ikke se skulle påvirke AFR forholdet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2006, 21:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
JakobM skrev:
De partikler en cat opfanger kan jeg ikke se skulle påvirke AFR forholdet.


Mange nyere biler har en lambda sonde monteret efter katalysatoren for at måle dens effektivitet, ved at sammen holde de målte værdier mod den primære lambdasonde før katten.

De dygtige chiptunere kan fjerne denne overvågning i motorstyringen, men der findes alternativer, f.eks. noget i denne stil: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1366095

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2006, 09:02 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 okt 2004, 21:30
Indlæg: 31
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Jeg kører uden kat på min s16, og har begge lambdasonderne i bananmanifolden... Jeg har ikke haft nogle problemer med motorstyringen endnu, og MIL-lampen tænder ikke af den grund... :)

_________________
Mvh Peter
Billede
Zoomcar


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2006, 12:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16 ... ht=damborg

Har haft løftet spørgsmålet før..!!

Nogle mener at kunne ændre problemet med at Moneter et mellemstykke mellem sonde og udstødning så man forsinker signalet..

På en Toyota har jeg målt mig frem til at nr.2 sonde i tomgang skal sende ca 0.100-0.150 volt til ecu.. og så snart man forlader tomgang skal sonden sende ca 0.250-0.900volt til ecu.. (for ikke at gå i fejl)
(der må gerne komme kommentare fra bedrevidende personer..!!!)

Hvordan det fungerer på en Ford ved jeg ike..!!

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team