Side 1 af 3

bedste måde og køre MS ind på

: 02 maj 2004, 22:38
af RollaGTi
Hvordan gør jeg det..
Min opsætning:
Toyota 4age motor
kompresionsforhold 8,9:1
Specialt plentium indsugningskammer
276graders schrick knaster.
T03-T04 hybrid turbo.
4x365cc dyser med 3bar.

Jeg er nemlig rimlig ny i det her, og forstår desværre ikke det store engelsk.. har en masse datalog hvis det hjælper.
Har prøvet og køre ind efter at smide den i 4 gear og så køre de forskellige tryg mens den datalogger og så kigge om den mangler benzin, men jeg syntes ikke det hjælper og sætte blandingen op, det ændre ikke på udslaget af lambdasonden.

Re: bedste måde og køre MS ind på

: 02 maj 2004, 23:20
af HenrikGM
RollaGTi skrev:Hvordan gør jeg det..
Min opsætning:
Toyota 4age motor
kompresionsforhold 8,9:1
Specialt plentium indsugningskammer
276graders schrick knaster.
T03-T04 hybrid turbo.
4x365cc dyser med 3bar.

Jeg er nemlig rimlig ny i det her, og forstår desværre ikke det store engelsk.. har en masse datalog hvis det hjælper.
Har prøvet og køre ind efter at smide den i 4 gear og så køre de forskellige tryg mens den datalogger og så kigge om den mangler benzin, men jeg syntes ikke det hjælper og sætte blandingen op, det ændre ikke på udslaget af lambdasonden.



Som jeg har fortalt dig pr. tlf, så er du stadig velkommen til at sende et par log til mig. :shock:

Hvis du ikke kan flytte målingen på din lambdasonde så er pumpen enten i max og kan ikke give mere ellers er din lambdasonde defekt eller forkert forbundet.

Det plejer ikke være noget problem at køre bilen så magert at den intet vil, eller for den sags skyld drukne den totalt.

: 02 maj 2004, 23:32
af Morten VJ
En Nb lambdasensor giver ikke et korrekt udtryk for det blandingsforhold der er udover lambda 1. og vi snakker om maks 0,3 volts måleområde af 1 volt til at måle en fed blanding, der er også lige den ting at den er meget temperaturfølsom, har set diagrammer hvor den varierer 0,2v i spænding alt efter temperatur.
Det ser ud som det er en meget stor turbo til meget små dyser, hvad er dit ladetryk, og har du tændingsbanken :?:
Men du må gerne sende mig nogle logs, med tilhørende opsætninger. Da jeg gerne ville bilve klogere på min opsætning, og evnt kunne give nogle råd.
Kører pt trykløst da min kobling er brændt af. kunne ikke holde til 0,9 bar i overtryk :evil:

MVH

Morten

lidt datalogs

: 02 maj 2004, 23:32
af RollaGTi

Ladetryk

: 02 maj 2004, 23:35
af RollaGTi
Jeg skal op og køre med 0,7-0,8 bars tryk. hvis dyserne kan følge med til det.. ellers bare hvad de ca kan være med til.

: 02 maj 2004, 23:36
af Morten VJ
Jo jeg er blevet nægtet adgang prøv at sende en mail.

MVH

Morten

Ms

: 02 maj 2004, 23:38
af RollaGTi
og den tændingsbanker ikke.. Jeg har en blandingsmåler ( oxygen måler) fra turbo motor, og den står i det grønne område.. Der er 6 røde,2 grønne og 2 gule. De gule er for meget benzin, de grønne er ok blanding og de røde er jo så selvføllig mageret.

Datalogs

: 02 maj 2004, 23:49
af RollaGTi
er på vej i mails til henrik og morten :)

: 02 maj 2004, 23:49
af Morten VJ
En blandings måler med 10 lysdioder og en alm opvarmet lambda sensor er ikke noget presisions instrument, men kun en meget grov vejleder til at sige om den får mere eller mindre end 14,7 dele luft til en del benzin.
Du kan stole lidt mere på logget da det viser i volt.
0,5 volt = lambda 1
og 0,7-0,9 er en rimelig sikker blanding ved fuldlast, uden at jeg vil tage ansvar for event. motorhaverier.

Morten

: 03 maj 2004, 18:46
af HenrikGM
Sjovt nok så har i samme mønster mht temperaturføleren!

Daniel, når du logger, så gør det i full log. De små logs kan ikke læses i logviewer!!

Har du hentet logviewer?