Side 1 af 4
Citroen AX eller Renault 5 GTX, hvilken er bedst at tune?
: 22 mar 2004, 22:29
af chaze
Hej tuningsliderlige...
Jeg blir snart 18 og overvejer ovenstående bil som startbil.
Da de begge er små med en 1,4 motor vil jeg gerne have noget mere effekt ud af dem.
Hvilken vil være bedst til dette formål.
Det skal siges at Ax'eren nok bliver en 1,4i GT (85 HK)
Og 5'eren en 1,4 GTX (70 HK)
I må meget gerne komme med forslag til tuningsmuligheder.
- Thomas B
Re: Citroen AX eller Renault 5 GTX, hvilken er bedst at tune
: 22 mar 2004, 22:47
af s@g
chaze skrev:Jeg blir snart 18.......
Sku du nu ikk få dig et kørekort først??!!
Re: Citroen AX eller Renault 5 GTX, hvilken er bedst at tune
: 22 mar 2004, 22:48
af chaze
s@g skrev:chaze skrev:Jeg blir snart 18.......
Sku du nu ikk få dig et kørekort først??!!
Da jeg nok vil købe en bil inden jeg bliver 18, vil det nok være smart at beslutte sig for en god startbil, med gode muligheder omdr. motoren.
: 23 mar 2004, 06:43
af Gæst
AX helt klart men se om du ikke kan finde en 1.3sport istedet! den er lidt mere livlige
: 04 jun 2004, 14:20
af chaze
Anonymous skrev:AX helt klart men se om du ikke kan finde en 1.3sport istedet! den er lidt mere livlige
De er bare svære at finde. Er der gode muligheder for en Ax 1,4 GT? Er den egentlig med indsprøjtning?
: 04 jun 2004, 17:14
af Gæst
glem ax.
køb en 5èr, men ikke GTX. køb en GTE.
den er født med 1,7l motor
smid motoren væk, og put en 1,7 turbo, fra volvo 440/460 turbo
SÅ GÅR DEN RET OK.
hæv trykket. ( både turbo OG BENZIN)
små 220 HK
SÅ KØRER DET SKU HELT OK.
MVH. SKOU
: 05 jun 2004, 02:56
af mh
Anonymous skrev:køb en 5èr, en GTE den er født med 1,7l motor
MVH. SKOU
den er da ikke importeret til DK er den??... kører den ikke tættest på i sverige.........
: 05 jun 2004, 19:23
af chaze
Anonymous skrev:glem ax.
køb en 5èr, men ikke GTX. køb en GTE.
den er født med 1,7l motor
smid motoren væk, og put en 1,7 turbo, fra volvo 440/460 turbo
SÅ GÅR DEN RET OK.
hæv trykket. ( både turbo OG BENZIN)
små 220 HK
SÅ KØRER DET SKU HELT OK.
MVH. SKOU
Det er også det jeg har tænkt mig, at købe en 5er. Men jeg kan lige så godt køre uden forsikning, hvis du vil smide en anden motor i, med turbo, hvis den Volvo motor da passer i, for hvis den blir over 20% Hk forøgelse, så gælder min forsikning ikke en skid

Husk lige på det.
: 08 jun 2004, 22:46
af Thomas GT Turbo
Forsikringen dækker vel aldrig hvis de finder ud af bilen er tunet??
GTE'erne er ikke officielt solgt i DK men der er dog importeret nogle stykker. Der tøffer også en enkelt rundt i landet med en Volvo 460 Turbo motor med højere tryk og STOR intercooler..... det VIRKER
En Volvo 440/460/480 Turbo motor passer fint over i en GTE da det er en Renualt motor Volvo har brugt, faktisk den Renault motor der ligger i GTE'eren.
Men prøv og undersøg hvad en GTE'er koster i forsikring har hørt om 18 årige der kan få den forsikret til under 9-10k om året i eget navn.
: 09 jun 2004, 00:43
af Gæst
Thomas GT Turbo skrev:Forsikringen dækker vel aldrig hvis de finder ud af bilen er tunet??
GTE'erne er ikke officielt solgt i DK men der er dog importeret nogle stykker. Der tøffer også en enkelt rundt i landet med en Volvo 460 Turbo motor med højere tryk og STOR intercooler..... det VIRKER
En Volvo 440/460/480 Turbo motor passer fint over i en GTE da det er en Renualt motor Volvo har brugt, faktisk den Renault motor der ligger i GTE'eren.
Men prøv og undersøg hvad en GTE'er koster i forsikring har hørt om 18 årige der kan få den forsikret til under 9-10k om året i eget navn.
Okay.. Det lyder godt. Dvs det er lovligt at smide motoren over i, da jeg sad og kiggede på de tunings eksempler. At det var lovligt at skifte motoren ud med en med samme kubik dog med turbo. Jeg synes det lyder mega mærkeligt. Kan det virkelig passe?
GTE'en har da 90 Hk std?
Jeg har kig ´på en guldmetal 5GTE, men koster bare 50000 !