Side 1 af 1
udstødningsmanifold bliver rødglødende
: 14 mar 2004, 19:10
af golfpower
har en golf 3 hvor jeg har planet topstykke på som jeg så ville have standard knast i igen men udstøgningsmanifolden blev fuldstændig rødglødende!! nogen der ved hvorfor og hvad der kan være galt??
hilsen Claus
: 14 mar 2004, 19:22
af myg tuning
din tænding står alt for sent.. mener den skal stå lige omkring 10 grader før top... så virker det
: 14 mar 2004, 19:26
af golfpower
jamen den står jo på alle mærker. men det er vel bare at dreje strømfordeleren til den køre ok igen så, ik??
: 14 mar 2004, 19:38
af myg tuning
din krumtap skal stå på 0 mærket, knasten så der er komp på cylinder 1, ind og udst overlapper hinanden.. tag så strømfordeler dækslet af der er en lille streg i kanten af toppen på fordeleren den skal passe med rotoren... så er din tandrem korrekt just.. så kommer din tænding til at stå rigtigt igen,, evt efter juster den..
: 15 mar 2004, 01:11
af Yugo Turbo
rødglødende ku da godt lyde lidt som om motoren går for magert... sådan foregår det i alt fald på turbo motorer... benzin køler under forbrænding, men hvis motoren går for mager bliver udstødningssiden ganske lun...
Timing
: 15 mar 2004, 16:07
af 0-100
Hej
Er du sikker på at du har fået
tandremmen sat rigtig på???.
Det lyder som du har misset et par tænder.
Har engang oplevet det på en motorcykel
Det så imponerende ud !!!. (timingen af knast var forkert)
Hilsen D
timing
: 15 mar 2004, 16:27
af 0-100
Hej igen
Dette er ikke for at gøre dig nervøs, men
hvis du er 2 tænder fra rigtig indgreb, er
du tæt på at banke på stemplet. (på 8V motorer)
Hilsen D
: 16 mar 2004, 12:13
af fraguzz
ja nu er det godt nok ikke samme motor men...
m min fiat tipo 1,6ie bilver også rød glødende.. så den lyser og man behøves ikke tæske den eller noget! en frisk tur på motorvej eller noget så er den der!
en af mine cammies har samme bil med samme motor og den gør det samme! ingen af dem er modificeret!
: 20 mar 2004, 16:42
af Morten Lunde
Hejsa.
Min gamle Sierra 2.0I DOHC Blev også rødglødende hvis den fik kniven i 2 min. Og den var næsten standard.
Nu har jeg en Volvo 240 karb. og det har ikke lykkedes at gøre den rødglødende på noget tidspunkt, så summa summarum, tror jeg ikke der er noget særligt der spiller ind. Det er lidt forskelligt fra bil til bil.
Mvh Morten