Side 1 af 5
Tuning af G2 2,1 8v???
: 06 mar 2004, 15:32
af mw
Hej alle
Jeg er den lykkelige ejer af en GOLF2 fra 85 m mekanisk
indsprøjtning.(K-jettronic)
Ombygget til 2,1 m smedejernstempler bearbejdet top m 300 grader
knast. Den yder på nuværende tidspunkt 151 hk og 196 nm.
Men det er ikke nok! Vil gerne ramme de 200+hk.
Hvad gør jeg så nu
-Turbo?
-Kompressor?
-Gas?
-???
Mvh mw
: 06 mar 2004, 15:44
af Morten VJ
punkt 1 skrot K jetronicen, og få en programmebar styring det i sig selv burde give min 10 hk.
ellers er der frit frem
ingen problemer med at kunne komme op på 200+ hk med turbo/kompressor/no2/konventionel tuning,
Det er kun et problem at få skidtet til at holde.
MVH
Morten
: 06 mar 2004, 15:58
af Gæst
Morten VJ skrev:punkt 1 skrot K jetronicen, og få en programmebar styring det i sig selv burde give min 10 hk.
ellers er der frit frem
ingen problemer med at kunne komme op på 200+ hk med turbo/kompressor/no2/konventionel tuning,
Det er kun et problem at få skidtet til at holde.
MVH
Morten
Tak for det hurtige svar
Er det ikke et kæmpe projekt at skifte indsprøjtning
Og hvad omfatter det
Passer den fra en almindelig g2 m elektronisk indsprøjtning

: 06 mar 2004, 16:56
af Morten VJ
Projektet er stort
1 manifold med dysebro og trykregulator fra en med elektronisk indsprøjtning
2 skrot tryk accumulatoren
3 find passende dyser
4 Byg ledningsnet og benzin system
5 og til sidst og det mest tidskrævende begynd at justere det ind efter din motor
MVH
Morten
: 06 mar 2004, 17:13
af Gæst
Puha ja det lyder rimelig vildt specielt mht at jeg ikke kan lave det selv
Det kræver vist mange penge før jeg egentligt kommer til hoved målet
med en form for trykladning og det koster vel osse.
Du siger fra starten at det er et problem at få det til at holde
Er det fordi systemet er for ustabil eller
Tak for svar.
mw.
: 06 mar 2004, 17:25
af Morten VJ
Nej normalt er det ikke det eftermonterede system der er problemet, men derimod er det bilen, den er ikke diminsioneret til en 100 % effektforøgelse, og skal derfor opgraderes his det skal være et pålideligt transport middel.
MVH
Morten
: 06 mar 2004, 17:36
af Gæst
Jeg vil sige at indtil videre har jeg ikke haft bøvl af betydning.
Den skulle være bygget til at tygge noget mere.
Både motor og gearkasse trækaksler kobling er optimeret så burde det
ikke holde nogenlunde.
Har fået af vide at feks en 16v gearkasse kan klare 200hk.
Det største problem er det ikke nm..
mw.
: 06 mar 2004, 20:15
af Havneren
200hk med måde kan de nu godt holde til... Men jeg syntes da ellers de 150hk og 200nm er helt flot på sådan en elendig motor. NOS er både nemt og billigt jo!!!
v/h christian
: 07 mar 2004, 01:28
af Gæst
Att:Havneren.
NOS!! Ja jeg har overvejet det mange gange men har hørt for mange
blandede ex.
Jeg er på ingen måde interaseret i at smadre min motor, det ville
simpelthen blive alt for dyrt.
Men har du et godt ex. så kom endelig med det, har bare hørt meget negativt.
Det der tiltaler mig mest er nok kompressor/turbo.
Men ja NOS er jo en billig løsning.
Og jo det er da ok tal på en sådan motor, den æder da de fleste 16v KR.
(standard 16v) selfølgelig.

: 07 mar 2004, 05:09
af corrado vr6
Der er ingen problemer med bilen kan holde... G60 er jo født med 160hk, og det er ikke meget forskel der er på Karrossen.. Men få nogle størrere Bremser på, mindst fra 16v 256mm , eller fra G60 280mm...
Hvis der ikke er en 16v gearkasse på, så få fat i en , for den er mere lavgearet , så blir den lidt hurtigere...
Ellers er der ikke så meget du kan gøre, som ikke koster en bondegård.. Evt. ombygning til Turbo/Kompress.. så skal motoren bygges helt om igen...
Behold den som den er og gem pengene til en anden bil..