turbomanifold
: 19 feb 2004, 21:36
Hvad er det mest at lave en manifold i. trykkelse , hvilke rør o.s.v.
hjælp
Allan
hjælp
Allan
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
HenrikGM skrev: så ville jeg få bygget en rustfri manifold, og få den svejst af en prof, med 100% gennembrænding, og baggas.
CTF skrev:Plus rustfri mister ikke kun lidt af sin rustfri virkning, men HELE sin rustfrie virkning.
Du kan heller ikke fjerne alle spændingerne i rustfri ved at varme det op til ca. 800-900 grader som med sort. Der vil stadigt være spændinger i den! Den trækker sig sammen igen når den køler ned...
Plus typisk er motor blokken og turboen lavet i støbejern hvilket har en udvidelses koficient som passer bedre med sort jern end med rustfri.
Den rustfrie udvider sig mere en dem og vil dermed skabe problemmer!
Det eneste rigtige er SORT!