Start problem med SEAT
: 19 feb 2004, 12:41
Hej folkens.. har brug for lidt tips.
Har en ven med en SEAT Ibiza 1.6 ( VW motor ) fra 94. Hvor at drivremmen, sprang efter at generatoren en dag satte sig fast, 20 meter fra hans indkørelse. Den drivrem gik bare op i røg.
Nå men ny generator og drivrem blev smidt i. mens de resterende stumper af den gamle drivrem blev fisket ud af motoren.
Problemet er nu at den nægter at starte. Der er fuld strøm på batteriet. og den drejer motoren fint rundt etc. Men den tænder ikke, og luftfilterkassen bliver fyldt med overskydene benzin dampe. Så noget tyder på at den drunkner.
Jeg har sat et multimeter til Lamda sonden for at se om den var gået. Gav udslag, når vi tændte motoren. Så det kan ikke være den?? Så kontrolleret jeg kablet fra Lamdaen, da den kunne være blevet beskadigt af drivremmen, da den sprang. No deal her heller.
Tændrør er testet. Fin gnist, men de er våde. Så den drunkner helt klart.
Overvejer om det evt kan være en Taktsensor som er gået?? Bare hvor fan' den er henne??
Eller kan den gamle generator have lavet rav i den, da den stod af?? Evt kastet tændingen ud af kurs??
Alle tips modtages med kyshånd.
Har en ven med en SEAT Ibiza 1.6 ( VW motor ) fra 94. Hvor at drivremmen, sprang efter at generatoren en dag satte sig fast, 20 meter fra hans indkørelse. Den drivrem gik bare op i røg.
Nå men ny generator og drivrem blev smidt i. mens de resterende stumper af den gamle drivrem blev fisket ud af motoren.
Problemet er nu at den nægter at starte. Der er fuld strøm på batteriet. og den drejer motoren fint rundt etc. Men den tænder ikke, og luftfilterkassen bliver fyldt med overskydene benzin dampe. Så noget tyder på at den drunkner.
Jeg har sat et multimeter til Lamda sonden for at se om den var gået. Gav udslag, når vi tændte motoren. Så det kan ikke være den?? Så kontrolleret jeg kablet fra Lamdaen, da den kunne være blevet beskadigt af drivremmen, da den sprang. No deal her heller.
Tændrør er testet. Fin gnist, men de er våde. Så den drunkner helt klart.
Overvejer om det evt kan være en Taktsensor som er gået?? Bare hvor fan' den er henne??
Eller kan den gamle generator have lavet rav i den, da den stod af?? Evt kastet tændingen ud af kurs??
Alle tips modtages med kyshånd.