Side 1 af 1
lige en hurtig en ?? ang. blowoff
: 18 jan 2004, 21:05
af bimmerman
På min Bmw E36 kan jeg der bruge en Blow offf der blæser ud i det fri.
eller skal jeg lade den recirkulere

Blow off ventil
: 18 jan 2004, 21:23
af bmwmanden
Hej
Hvis du vil have at det skal lyde godt, så brug en uden recirkulering. Bare husk at den skal sidde så tæt på spjældet som muligt for at den virker bedst.
jeg havde bare hørt
: 18 jan 2004, 21:30
af bimmerman
jeg havde bare hørt at man blev nød til at sætte en recirk. BOV på for ellers kunne luftmængdemåleren ikke finde ud af det. men såadn ligger det måske ikke ???
Blow off ventil
: 19 jan 2004, 13:55
af bmwmanden
Hej
Jeg lavede på et tidspunkt en M20 motor med turbo og luftmængdemåler, og der kørte jeg med en blow off ventil der luftede ud i det fri. Nu har jeg endu ikke experimenteret med så mange E36 motore, men jeg har hjulpet med at bygge turbo på en 318i E36, og der var vi også nødt til at køre med recirkulerende BOV, ellers kørte det ikke helt optimalt...
: 19 jan 2004, 14:06
af beamer
Du skal bare have en justerbar åben dobbeltstemplet, så kan du bruge den på en bil med luftmassemåler også...
: 19 jan 2004, 14:40
af duckstar
Jeg kører også med atmofærisk dump på min Uno uden problemer what-so-ever. Ventilen er en dobb. stemplet fra Bruno Hansen motorsport. Den bedste jeg har prøvet, som er en del (5-6 forskellige, også fra den her fra Powerpage de er også helt ok, men Bruno's lyder bedre.)
Unoen har også mekanisk luftmændemåler med spjæld.
Ventilen er monteret 5 cm. fra gasspældet og giver en, set i forhold til orig. ventilen fra Bosch med returnering af tryk, et væsentligt bedre spoolup ved gearskifte.