Side 1 af 3
..variabel turbo...
: 19 dec 2003, 01:44
af Gæst
er her nogen som har erfaring med brug af turbo der har variabel geometri...?? Har kun set dem på diesel biler...
mvh Martin
: 19 dec 2003, 04:57
af lqs
det er helt sikkert noget der kommer fremover, de kan ikke fås så store endnu (MAX CA 250HESTE) MVH. søren
: 19 dec 2003, 18:51
af Jakob Hansen
Var det ikke lige noget med at Toyota blev taget i at have turboer monteret på deres rally Celicaer, som kunne øge indsugningen i takt med omdrejningerne...

: 20 dec 2003, 06:17
af xxblade
Peugeot 405 T16 har da sådan en turbo og den er da ved at være en gammel hund !!!!
: 21 dec 2003, 15:08
af Morten VJ
Jeg ved at de var monteret på nogle shelby crysler modeller. sidst i firserne.
Jeg så senere at garreth solgte deres restlager i midten af halvfemserne.
Jeg tror at der var for mange problemer med at gøre dem tilstrækkelig pålidelige, derfor gik man bort fra konceptet.
M.V.H.
Morten
: 21 dec 2003, 19:48
af lqs
det er BESTEMT ikke noget man er gået bort fra! flere biler kører med det og mange flere er undervejs! MVH. søren
: 21 dec 2003, 20:36
af Transitfar
Næh, og man er heller ikke gået bort fra direkte benzinindsprøjtning.
Man har bare lidt problemer med at få det til at fungere.....
: 21 dec 2003, 23:23
af hYe
jeg arb for iveco... og systemet kom først på de store(8,0L +), men nu er det, og har været i brug på varevognene(daily modellen) de sidste 1½år...
Den køre med en 2,8L 4 cyl. diesel
Det er ret tæt på alm. PV'er.....
Forskellen på hvordan de styres er også ret stor, men på de små biler bruger man vakuum til at styre aktuatoren.....
: 21 dec 2003, 23:43
af stefan
Jeg mener cdi motorerne i mercedes bilerne bruger variable turboer
: 22 dec 2003, 00:51
af lqs
korrekt ang. MERCEDES. VW bruger dem også. vidste ikke IVECO brugte dem er meget intereseret i at købe en fra en stor lastbilsmotor! MVH. søren