Side 1 af 1
hybrid turbo
: 22 nov 2003, 00:31
af redguy
Er der nogen der ved hvad forskellen er mellem en standard turbo og en hybrid turbo.
denne turbo har jeg set på en daihatsu charade gtti, og jeg mener nok at den sidder der som standard.
på forhånd tak
: 22 nov 2003, 07:36
af møffe
det har vist nok noget at gøre med at udstødningssiden / indsugningsiden er ændret i forhold til standarten.og vistnok også skovl hjulene.men er ikke helt sikker.
: 22 nov 2003, 11:35
af 2fat2fly
Tror der mange former for Hybrid turboer, den på min gamle Ford har et større udstødningshus, 360 grader lejer,og en større aktuator så den bedre kan holde et højere tryk.
Tror man skal over 1.2-1.5bar før en mormal turbo står af.
: 22 nov 2003, 13:07
af Polo 14T
Kort og godt fortalt, så kan en hybrid hold til virkelige stor belastninger, er som tommelfinger regl ALTID med 360 graders lejer

letter kan det ikke siges.
Re: hybrid turbo
: 22 nov 2003, 19:16
af Krill
redguy skrev:Er der nogen der ved hvad forskellen er mellem en standard turbo og en hybrid turbo.
denne turbo har jeg set på en daihatsu charade gtti, og jeg mener nok at den sidder der som standard.
på forhånd tak
Der sidder ikke hybrid turbo på en charade gtti fra standard så vidt jeg ved. Men den kan købes hos
www.camskill.co.uk
Har du en Charade??
evt. skivebremser
: 23 nov 2003, 22:58
af redguy
tak for de mange kommentarer til mit spørgsmål, det er ikke usansyneligt at det er en hybrid turbo man skal overveje at får fat i, men jeg har endnu et problem, jeg ville gerne have nogle ventilerede skiver til min bil, og de skal passe til en 1,0 turbo, ikke gtti da disse er noget størrer, og ikke passer over direkte
charade
: 24 nov 2003, 23:57
af Kenneth johnsen
hvad vil du nu til at lave med sådan en turbo fra en gtti?
: 25 nov 2003, 22:13
af Gæst
En hybrid turbo er bare som før nævnt f.eks to turboer der er bygget sammen... Det gøres for at tilpasse den optimalt til den pågældende motor og til de krafter man vil hente i den. Det samme med hybrid gearkasser... Det kunne også være to der var bygget sammen til at have en optimal gearing til 1/4 mile til netop den motor og bil.
v/h christian