Side 1 af 1

tændingsbanken/oktantal

: 01 jul 2003, 22:53
af niels andersen
Ved tændingsbanken ved for lavt oktantal ,skal man så stille tænding til mere fortænding eller mindre fortænding ? PÅ forhånd tak niels andersen

Re: tændingsbanken/oktantal

: 02 jul 2003, 01:02
af Carsten 205 GTI 1,9 T
Det må være mere fortænding... Så tænder den "før", kompressionen når at gøre det for den...

Re: tændingsbanken/oktantal

: 02 jul 2003, 17:19
af t
den skal have senere tænding for så tænder den jo senere på omgangen og der ved flytter du din forbrænding til lige efter top

tændings banken kan også være fordi du kører med tændrør som har et for lavt glødetal dvs de måske er rødglødene nå du belaster din motor ,

tjek dine tændrør og se om de er musegrå for så er det for varmt i cylenderen .

men det kommer an på om du kører med turbo eller bare suge motor

hvis det er turbo kan tændings banken afhjælpes med mere benzin ´, hvis den kører for mageret

skal vide mere hvis jeg skal hjælpe ,

Re: tændingsbanken/oktantal

: 02 jul 2003, 21:01
af niels andersen
Det er en rimelig standart 2,0 ford ohc suge motor, der kører med standart kompretion sports luftfilter, bananmanifold og sportsudstødning ved oktan 98 er der stadig en lille tendens til tændingsbanken ved fuldgas og sejtrækken. Håber der er en der kan hjælpe ? PÅ forhånd tak. Niels andersen

Re: tændingsbanken/oktantal

: 03 jul 2003, 12:38
af Flemming
Kan også være en dyse der ikke giver nok, altså stoppet lidt. Har lige haft et sådan tilfælde. Målte på lamdasonden. Den viste at alt var ok....men stadig tændingsbanke. Dyserne blev udskiftet og så var banken væk. Nu ved jeg ikke om den Ford er med sprøjt??