Side 1 af 1
Tuning af 626
: 19 jun 2003, 21:57
af Martin A
Jeg har en mazda 626 2,0i glx 12v som jeg gerne ville ha lidt mere go i, er der nogen der kan gi nogle fif til hvordan det kan klares, og helst til en forholdsvis billig penge.
På forhånd tak.
Re: Tuning af 626
: 24 jun 2003, 22:40
af Finn Tolstrup Pedersen
Godt nok 16v.Men ellers det samme.Kan du selv montere koster det ca. 7500kr.
Re: Tuning af 626
: 24 jun 2003, 23:10
af Kim andersen
Hejsa Finn
Hvad består dit sæt af...
er det komplet med turbo og manifold, forrør,trykrør og bov..?
Hvad med benzintryks regulator...???
Hvad er det for en turbo...?
Og hvor langt har den kørt...?
Hvor i landet befinder du dig..?
Re: Tuning af 626
: 25 jun 2003, 21:00
af FTP
Glemte lige at skrive hvis man ikke kan se det.Turbo og intercooler.
2 ekstra dyser og mf2 til at styre dem.Det kører perfekt uden problemmer.
Det er ikke til salg men bare et forslag til hvad du kan gøre:-D
Re: Tuning af 626
: 26 jun 2003, 20:19
af FE3T
Søk på "bildelsbasen.se" etter Ford Probe
der finner du noen 2,2 turbo versjoner.
disse bilene bruker Mazdas 2,2 12V turbomotor.
Din Motor har samme toppen som disse.
Du kan med andre ord kjøpe manifold og turbo+downpipe som passer direkte på.
Du må bare sørge for at din motor får nok bensin til å klare de ca 0,6 bar disse delene vil gi.

HEI FTP mere info please:-D
Re: Tuning af 626
: 27 jun 2003, 13:14
af FTP
ATT. fe3t den kører standard kompression 10,5-1 med 0,6 bar.Der er ikke lavet ændringer på motor.Den yder 200-210hk.Kobling kan ikke holde,den skal lige strammes om og så skal den rulles.Bilen har kørt ca.1,5 år UDEN problemer.Turbo er en CT20 fra toyota.Den lader fra ca. 2500 rpm. og ud til 7000 rpm.Den har kørt med benzintilskud indtil nu.Men er i gang med at montere hjemmelavet MF2,hvor der er 10 justeringsskruer.Den er lavet sådan at du kan justere top og bund.Kommer ladetryk ved 2000 rpm og du vil ikke kører længere ud end 7000 rpm.Det er 5000rpm delt ud over 10 justeringer.Altså kan du justere benzin for hver 500 rpm.Det er jo ikke så ringe enda.
Re: Tuning af 626
: 28 jun 2003, 14:55
af FE3T
FTP
Standard komp er faktisk 10:1 (eller 9,2:1 på kat versjonen)
Jeg er i gang med samme prosjekt selv.
Bygde en manifold fra scratch men det ser ut som om oljereturen fra turboen vil komme i konflikt med manifolden.
Jeg har derfor startet å modifisere en manifold fra en 97 626 med FS motoren til å passe min Schwitzer turbo.
http://home.online.no/~arban/Pics/FS%20mani2.jpgden trenger i tillegg ny flens mot toppen og flenst mot turboen.
Jeg har i fra GIK Turbo fått opplyst at max trykk uten bensin tilskudd er 0,28 Bar, så det er første mål.
Ps hva slags tennings instilling kjører du med? 9 grader?
Re: Tuning af 626
: 29 jun 2003, 10:20
af søren hansen
kan du ikk fortælle noget mere om det hjemmelavet mf2ér ????
Re: Tuning af 626
: 29 jun 2003, 13:18
af FTP
Det er med indbygget mapsensor og 2 udgange.Den kan køre med 4 dyser på hver udgang.Udgang 1 er 3D.Ellers er der ikke så meget at sige om den udover at det virker perfekt.
