flere hk i min ford rst
: 18 maj 2003, 20:32
jeg har en ford rs turbo 1987 med en motor af ukendt stand....den kører udemærket....
jeg har fået den justeret på ruller men desværre kun med resultat der siger 129 hk og 184 nm
min wastegate driller lidt....eller måske er det noget andet der driller.... måske motorstyringen.....
men hvertfald når trykket skal stige svinger det meget, imellem 0,35 og 0,55 ca.... vil jo gerne have et højere og mere konstant tryk... = flere hk...
hvad wastegaten angår har jeg fået tilbud på en anden wastegate og motorstyringen koblet af den funktion med montage og ny rulletest... 1500,-
men det giver jo næsten ingen effekt..... motorstyringen stopper jo nok op ved ca 0,62 bar da tændingen ikke kan følge med... her på siden står der godt nok et sted 0,72, men hvem skal man tro ?
hvis man så skal have yderligere tryk, måske op til 1 bar er det omkring 10-12.000 det koster... men efter hvad jeg læste et sted herinde er det kun 4 ledninger der skal loddes for at et chip kort kan monteres, så tændingen kan følge med......men til 12.000... nej vel ??? :o)
hvis i læser om den uk rst der har 200 hk lyder det vel forholdsvist nemt at nå de 170-180 hk..
mit mål var nok omkrin de 170-180 hk...
hvem kender nogen som kan lave det ??
eller skaffe UDFØRLIGE anvisninger for det som er beskrevet andet sted på siden...??
hvad hedder den waste gate der skal bruge ?? der står bare "-31" er det en modelbetegnelse eller et tal for noget den skal kunne ?
skal der en anden knast i motoren for at det kan lade sig gøre ?
og sidst men ikke mindst skal den kunne køre hver dag og ikke brænde af :o)
jeg har fået den justeret på ruller men desværre kun med resultat der siger 129 hk og 184 nm
min wastegate driller lidt....eller måske er det noget andet der driller.... måske motorstyringen.....
men hvertfald når trykket skal stige svinger det meget, imellem 0,35 og 0,55 ca.... vil jo gerne have et højere og mere konstant tryk... = flere hk...
hvad wastegaten angår har jeg fået tilbud på en anden wastegate og motorstyringen koblet af den funktion med montage og ny rulletest... 1500,-
men det giver jo næsten ingen effekt..... motorstyringen stopper jo nok op ved ca 0,62 bar da tændingen ikke kan følge med... her på siden står der godt nok et sted 0,72, men hvem skal man tro ?
hvis man så skal have yderligere tryk, måske op til 1 bar er det omkring 10-12.000 det koster... men efter hvad jeg læste et sted herinde er det kun 4 ledninger der skal loddes for at et chip kort kan monteres, så tændingen kan følge med......men til 12.000... nej vel ??? :o)
hvis i læser om den uk rst der har 200 hk lyder det vel forholdsvist nemt at nå de 170-180 hk..
mit mål var nok omkrin de 170-180 hk...
hvem kender nogen som kan lave det ??
eller skaffe UDFØRLIGE anvisninger for det som er beskrevet andet sted på siden...??
hvad hedder den waste gate der skal bruge ?? der står bare "-31" er det en modelbetegnelse eller et tal for noget den skal kunne ?
skal der en anden knast i motoren for at det kan lade sig gøre ?
og sidst men ikke mindst skal den kunne køre hver dag og ikke brænde af :o)