Side 1 af 1
Separet wastegate?
: 15 maj 2003, 20:23
af Rune
Hej. jeg har fået fingre i en separet wastegate fra en audi. Så min plan var at få den på den nye motor til escorten.. Men hvordan skal fætteren monteres, jeg tænker på de 2 små studser i toppen, og hvordan justeres ladetrykket? Kan jeg lade udstødningen gå ud i det fri, eller skal jeg lade den gå tilbage i forrøret?
MVH. Rune i adskildt escort xr3i turbo
PS. Vi ses på stregen:-))
Re: Separet wastegate?
: 16 maj 2003, 00:34
af Lerup
Lille studs på toppen = vacuum
studs på siden = tryk
Wastegaten kan ikke justeres internt - men du kan f.eks. bruge en ekstern bleederventil eller hvad du nu foretrækker.
Re: Separet wastegate?
: 16 maj 2003, 08:35
af Rune.
Hej Lars.
Hvordan sætter jeg så mit ladetryk? Kan jeg ikke "punktere" studsen på siden?
Mvh Rune
Re: Separet wastegate?
: 16 maj 2003, 09:29
af Lerup
Hej,
Jo, det kan du sagtens - det er jo det en ekstern "bleederventil" jo gør.
Jeg er ikke helt sikker, men mener at audis wastegates er fastindstillet på omkring 0,6-0,7 bar, så du kan derfor ikke komme lavere en denne værdi(hvad skal man også bruge det til :-O ), men sagtens hæve til mere med en eksterne "bleederventil".
Studsen på toppen til vacuum bruger man i princippet ikke til noget, så den lader du bare stå åben.
Re: Separet wastegate?
: 16 maj 2003, 10:03
af Rune.
Hej,
Kører du selv med sådan en?
Ved du om det vil larme for meget hvis jeg lader udstødningen gå ud i det fri?
Det bliver sjovt at se om jeg kommer over 1,2bar:-D
Giver det noget med sådan en separet wastegate udover et blæret motorrum:-))

)
Mvh Rune
Re: Separet wastegate?
: 16 maj 2003, 12:51
af Lerup
Nej, jeg har en Turbonetics Deltagate. Har kørt med en audi wastegate, men skiftede da membranen i audi'en røg sig en tur. Jeg har den stadig liggende, så hvis du vil overtage den til reservedele siger du bare til. Den ser ud som ny, men mangler selvfølgelig membranen.