Side 1 af 1

Separet wastegate?

: 15 maj 2003, 20:23
af Rune
Hej. jeg har fået fingre i en separet wastegate fra en audi. Så min plan var at få den på den nye motor til escorten.. Men hvordan skal fætteren monteres, jeg tænker på de 2 små studser i toppen, og hvordan justeres ladetrykket? Kan jeg lade udstødningen gå ud i det fri, eller skal jeg lade den gå tilbage i forrøret?

MVH. Rune i adskildt escort xr3i turbo

PS. Vi ses på stregen:-))

Re: Separet wastegate?

: 16 maj 2003, 00:34
af Lerup
Lille studs på toppen = vacuum
studs på siden = tryk

Wastegaten kan ikke justeres internt - men du kan f.eks. bruge en ekstern bleederventil eller hvad du nu foretrækker.

Re: Separet wastegate?

: 16 maj 2003, 08:35
af Rune.
Hej Lars.

Hvordan sætter jeg så mit ladetryk? Kan jeg ikke "punktere" studsen på siden?

Mvh Rune

Re: Separet wastegate?

: 16 maj 2003, 09:29
af Lerup
Hej,

Jo, det kan du sagtens - det er jo det en ekstern "bleederventil" jo gør.

Jeg er ikke helt sikker, men mener at audis wastegates er fastindstillet på omkring 0,6-0,7 bar, så du kan derfor ikke komme lavere en denne værdi(hvad skal man også bruge det til :-O ), men sagtens hæve til mere med en eksterne "bleederventil".

Studsen på toppen til vacuum bruger man i princippet ikke til noget, så den lader du bare stå åben.

Re: Separet wastegate?

: 16 maj 2003, 10:03
af Rune.
Hej,

Kører du selv med sådan en?
Ved du om det vil larme for meget hvis jeg lader udstødningen gå ud i det fri?

Det bliver sjovt at se om jeg kommer over 1,2bar:-D
Giver det noget med sådan en separet wastegate udover et blæret motorrum:-)) :-))

Mvh Rune

Re: Separet wastegate?

: 16 maj 2003, 12:51
af Lerup
Nej, jeg har en Turbonetics Deltagate. Har kørt med en audi wastegate, men skiftede da membranen i audi'en røg sig en tur. Jeg har den stadig liggende, så hvis du vil overtage den til reservedele siger du bare til. Den ser ud som ny, men mangler selvfølgelig membranen.